Domů Obytná auta a vestavby Obytné vestavby PŘEDSTAVUJEME: Affinity Five – obytná vestavba pro pět osob

PŘEDSTAVUJEME: Affinity Five – obytná vestavba pro pět osob

Polsko se v posledních letech stává domovem pro malé značky produkující inovativní a kvalitně zpracované obytné vestavby. Mezi ně patří i Affinity, která nabízí neotřelé půdorysy a špičkovou výbavu. Nový Five dokonce ubytuje celou rodinu.

Se značkou Affinity se mohli čeští zákazníci již setkat, výrobce má zastoupení přímo v Praze a aktivně se prezentuje také na veletrzích. Model Five byl poprvé představen na loňském Caravan Salonu Düsseldorf ještě jako prototyp, u nás byl k vidění na veletrhu v Brně a pro sezónu 2024 jej má výrobce již ve výrobním programu.

Na veřejnosti totiž koncept Affinity Five vzbudil nebývalý ohlas – továrních dodávek s pěti místy pro jízdu i spaní je na trhu jako šafránu. Affinity k tomu navíc přidává velmi zajímavou výbavu, takže se nenechte na první pohled odradit vyšší cenou.

Základ? 180 koní v automatu

Affinity zatím nemá v úmyslu dělat velkosériovou produkci ani konkurovat levným výrobcům. Své modely vybavuje tak, aby byly už z výroby co nejlépe připravené k cestování a kempování.

Základním vozidlem tak je největší Fiat Ducato L4H3 s délkou 6,36 metru (výška 2,90 metru) s motorem 2.2 litru (180 koní) a devítistupňovou automatickou převodovkou. Kabina je vybavena airbagem spolujezdce, Full-LED světlomety, 10″ displejem navigačního a multimediálního centra, automatickou klimatizací, tempomatem, bezpečnostními asistenty, couvací kamerou a dalšími doplňky. Tady už nic dokupovat nemusíte.

Pět plnohodnotných míst v netradičním interiéru

Přesuňme se ale z kabiny do obytného prostoru. Různé fígle s počtem míst ke spaní v malých vestavbách dobře známe – nouzová lůžka s nohama na sedadle nebo hromadou přídavného čalounění tady ale nenajdete.

I přes velkou výšku vozu (výška ke stání je zde 196 cm) zde Affinity kupodivu nezvolilo nějakou podobu sklopného stropního lůžka, hlavní dvoulůžko pro dospělou část posádky tak vznikne demontáží stolku a rozložením přední sedací sestavy. Jedná se o poměrně jednoduchý úkon. Jak se osvědčí pohodlnost spánku na matraci s předělem uprostřed v oblasti beder, ukáže až čas, jedná se však o běžné řešení obytných vestaveb. Rozměr tohoto lůžka je 188 x 125 cm.

Tři podélné palandy – majstrštyk Affinity Five

Co ale jiné obytné vestavby rozhodně nemají, je trojice podélných paland v zadní části vozu. I když jsou primárně určeny pro děti, jejich rozměry 180 x 69 resp. 172 x 62 cm by vystačily i leckterým dospělým.

Palandy jsou navíc sklápěcí, takže kdyby se vám náhodou podařilo vyrazit bez dětí, využijete prostor třeba pro přepravu lyží nebo jiné rozměrnější výbavy.

Místo zbylo i na malou koupelnu a dostatek úložného prostoru

Pětičlenná rodina už zabere nějaké to místo, v Affinity Five by vám ale chybět nemělo. K dispozici jsou stropní skříňky, větší šatní skříň i prostory v kuchyňském bloku. Odkládací poličku najdete také za zrcadlem v malé koupelně.

Koupelna je užšího a podlouhlého tvaru, díky kterému umožňuje pohodlnější využití WC, nabízí potřebné zázemí pro toaletu, sklopné umyvadlo i samostatnou sprchovou vaničku. Účel tak určitě splní, je navíc elektricky odvětraná a vyvedená ze snadno omyvatelného plastu.

Bohatá výbava i zimní provoz

Vozidlo se chlubí také kvalitní izolací o síle 10-20 milimetrů a nádržemi umístěnými ve vnitřní dvojité podlaze – jsou zde chráněny proti mrazu. Čistá i odpadní voda má každá nádrž o objemu 100 litrů.

Vůz nabízí také topení Truma Combi 4E s možností plynového nebo elektrického provozu, v ceně je dokonce i LiFePO4 baterie s kapacitou 120 Ah, bezdrátová nabíječka na mobil nebo elektricky výsuvný schůdek. Standardní kuchyňka je vybavena kompresorovou chladničkou (70 litrů) a na dvouhořákovým plynovým vařičem.

Vysoká cena? Ano, ale…

Zájemce o tuto obytnou vestavbu by mohl odradit pohled na cenovku. Affinity Five se totiž u nás prodává za cenu kolem 2 469 000,- Kč (s DPH). Na trhu je dnes téměř nepřeberná nabídka vestaveb s cenou i o milion nižší. Jenže…

…vezmeme-li v úvahu nejen unikátnost pětimístného řešení, ale také bohatou výbavu (bavíme se třeba o silném motoru, automatické převodovce, množství příplatkové výbavy v kabině, lithiovém akumulátoru či dvojité podlaze), není cena nakonec vůbec špatná. Do karet zde navíc hraje i kvalitní zpracování interiéru, alespoň podle toho, co jsem mohl vidět osobně u vystaveného prototypu.

Text: Jan Bordovský,
Foto: Affinity

Exit mobile version