Domů Svět karavaningu Skončí u řidičáku limit na 3,5 tuny? Evropská komise je ochotná ke...

Skončí u řidičáku limit na 3,5 tuny? Evropská komise je ochotná ke změně, ale potřebuje i Váš názor.

Evropská komise připravuje revizi směrnice o řidičských průkazech a občanů z celé Evropské unie se ptá na jejich názory a požadavky. V jednoduchém dotazníku (v češtině) můžete do 20. května vyjádřit svůj názor a přispět ke změně i vy.

Aktuální směrnice o řidičských průkazech byla přijata v roce 2006. S ohledem na vývoj v oblasti mobility však je na stole její přezkum a přizpůsobení aktuálním podmínkám na trhu, stejně jako ekologickým a dalším cílům, které si EU klade.

Díky silnému hlasu karavanistů z celé Evropy, v čele s evropskými i českými karavaningovými asociacemi (u nás zejména Asociace kempování a karavaningu ČR) se do dotazníku dostala ve druhém kole také problematika nejvyšší povolené hmotnosti vozidla řízeného s řidičškým průkazem skupiny B.

Je poměrně vysoká šance, že by se tento limit mohl v dohledné době navýšit až na 4,25 – 4,5 tuny, k čemuž se již delší dobu upínají karavanisté i výrobci obytných vozidel. Změna by totiž vyřešila řadu akutních problémů – zejména jízdu s přetíženými vozy.

V prvním kole odpovědělo přes 2 000 karavanistů

První sběr připomínek občanů k této směrnici proběhl již před rokem, kdy se sešlo přes 2200 komentářů, a to především od majitelů obytných vozů z celé Evropy. Navýšení limitu pro ŘP sk. B na 4 250 – 4 500 kg patřilo mezi nejčastější požadavky. I díky tomu se toto téma dostalo do druhého kola. A je krásnou ukázkou toho, že hlas každého člověka je důležitý.

Pokud se do dotazníku zapojí co největší část z aktuálních více než 2,5 milionů majitelů obytných aut z celé Evropy, tento požadavek se ukáže jako oprávněný a byl by schválen, pravděpodobně by to proběhlo jednoduchou cestou převedení platnosti dosavadní skupiny C1 do skupiny B.

>>> Vyplnění dotazníku můžete provést ZDE (v češtině) <<<

(klikněte na tlačítko „Přejít ke konzultaci“ -> „Odpovězte na dotazník“ a zadejte svůj e-mail (vaše údaje zůstanou anonymní).

Vývoj budeme dále sledovat.

Autor: Jan Bordovský

Exit mobile version