Domů Obytná auta a vestavby Obytné vestavby Obytné dodávky 4×4 – Vzhůru do hor!

Obytné dodávky 4×4 – Vzhůru do hor!

Obytné vestavby díky své obratnosti a nízké hmotnosti doslova svádí k tomu, vydat se na cesty za hranice všedního asfaltu. Na hory, do pouště nebo přes potoky. Nabídka vestaveb s pohonem 4×4 se pomalu rozšiřuje – vybrali jsme pro vás několik zajímavých kandidátů.

Do terénu s dodávkou

S obytnými auty nemusíte jet ani do terénu, abyste snadno zapadli. Stačí mokrá tráva v kempu a méně citu v nohách, a obytňák je mžikem zahrabaný až po nápravu. Pokud není nikde nablízku traktor, řidič se pěkně zapotí s lopatou.

Pohon všech kole se tedy může hodit i při běžném kempování, o to více, chystáte-li se do vzdálenějších zemí, kde jsou asfaltové silnice stále v menšině.

Společnost Extreme Fahrzeuge přestavuje na pohon 4×4 například vozy Ford Transit.

Firma Dangel již představila několik řešení pohonu 4×4 pro vozidla Fiat Ducato – nejoblíbenější podvozky pro obytná vozidla. Cena je však astronomická, vůz nezíská vyšší světlou výšku, a pokud se cokoli pokazí, musíte vůz dopravit zpět přímo do Dangelu.

Alternativou jsou vozidla Mercedes Sprinter, na kterých už vzniká slušná nabídka expedičních obytných dodávek s pohonem všech kol. Používá osvědčený systém pohonu a celosvětovou servisní síť přímo v Mercedesu, avšak příplatek skoro 300 tisíc korun také není úplně snadným rozhodováním.

Logicky se tak přesouváme k dalšímu novému adeptu pro cestovatelské dodávky – Fordu Transit. Ten je z výroby docela levným základem pro terénní představbu. Výrobce expedičních aut Extreme Fahrzeug nabízí u tohoto vozu pohon 4×4, zvýšení světlé výšky na 140 mm a na přání i uzávěrku zadního diferenciálu – tedy žádná elektronická šidítka. To se může v odlehlých krajinách, kde je cestovatel odkázán sám na sebe, velice hodit. Taková přestavba Fordu vyjde včetně technického schválení na asi 124 tisíc korun, zadní uzávěrka pak stojí dalších sedmdesát tisíc. To už je v celkové ceně expedičního vozidla přijatelný výdaj.

Hotový Ford Transit Custom vyjde v úpravě 4×4 na slušných 970 000 korun, k dispozici je i osobní verze Tourneo 4×4.

Terra Camper pro dobrodruhy

Dobrou pověst mezi cestovateli, které to táhne do terénu, má výrobce Terra Camper, specializující se na obytné vestavby na vozech VW Transporter a Mercedes Vito. Designově velmi povedená vozidla s praktickým vnitřním uspořádáním jsou skvělou – i když ne levnou – volbou na dobrodružné cesty.

Model Terock nabízí všechny výhody Transporteru – vysoký jízdní komfort, bezpečnost a dobrou spolehlivost, k tomu pak tovární pohon všech kol 4Motion s řadou elektronických asistentů. Díky malým rozměrům přitom může plnit i funkci druhého auta v rodině.

Vnitřní vestavba na hliníkových kolejničkách je snadno vyjímatelná, zvedací střecha poskytuje dostatek místa pro spaní. Výrobce nabízí i uzávěrku zadního diferenciálu, šnorchl, naviják, ochranu podvozku a další terénní výbavu. Cena základní verze s pohonem 4×4 začíná na 1 270 000 Kč, k dispozici je i model s delším rozvorem.

Prémiová La Strada nezklame

Výrobce La Strada vám nabídne to nejlepší, co je v segmentu obytných dodávek s terénní úpravou k dispozici. Vozy pro expediční cesty staví na podvozcích Mercedesu Sprinter ve dvou modelových řadách – Regent a Nova.

Model Regent S od výrobce La Strada je zástupcem vyšší třídy segmentu 4×4.

Čtyřmístný Regent nabízí veškerý komfort Mercedesu, kompletní kempovací výbavu, stolitrovou nádrž na vodu a hmotnost do 3,5 tuny. Řada Nova je vlajkovou lodí výrobce a jako taková nabízí kromě špičkové kvality také více prostoru v interiéru, velká lůžka, skvěle vybavenou kuchyň a především celolaminátovou zadní nástavbu, díky níž je zcela odolná vůči vlhkosti, zároveň pevná a lehká. Prémiovost těchto vozů podtrhuje i cena, která se u modelů na Mercedesu s pohonem všech kole pohybuje kolem dvou milionů kol a výše.

Exit mobile version