Caravaning Brno zvedá laťku

-

Poslední ročník podzimního karavanistického veletrhu Caravaning Brno chytil druhou mízu a po letech postupného růstu letos poskočil na novou úroveň.

Brněnská výstava karavanů je u nás tradičně vnímána jako „ta hlavní“. Dobré načasování v době, kdy už jsou známy všechny novinky na příští sezónu, ideální chvíle pro objednání nového vozu, velká výstavní plocha a velké množství exponátů, tvoří dohromady s moderními výstavními prostory, přibývajícím doprovodným programem i velkým karavanovým stáním hned vedle výstaviště příjemné zakončení karavanistické sezóny.

Firma Blue Rent zaujala návštěvníky velmi exkluzivními modely značky Concorde, jichž přivezla hned devět, včetně vrcholného vozu Centurion. Zaujaly také oblíbené vestavby Pössl či legendární Westfalia v novém provedení pro sezónu 2018.

Veletrh každoročně kopíruje výsledky českého trhu, a protože ty byly letos v některých ohledech rekordní, muselo se to zákonitě projevit i v Brně. A vytěžili z toho především návštěvníci.

Exponátů bylo letos k vidění téměř dvě stovky, a to od více než padesáti značek. To je na náš trh úctyhodné číslo, vezmeme-li v úvahu, že veškerá prezentace leží na bedrech českých prodejců. Srovnání hlavními s německými veletrhy, kde jsou stánky nejčastěji přímo v režii výrobců, proto opět není na místě. Na druhou stranu se však například ve srovnání s výstavou v Lipsku Brno určitě nemá za co stydět, a v mnohém jej i předčí.

Letošní ročník výstavy nabídnul přes patnáct tisíc metrů plochy a více jak padesát značek obytných vozidel, poprvé ve dvou plných pavilonech.

Letošní ročník byl zlomový ve dvou věcech. Zaprvé to bylo otevření druhé výstavní haly. Není to tak dávno, co se ještě v polovině haly P proháněla na testovací dráze elektrokola. Letos již byla plná k prasknutí, proto pořadatelé rozšířili expozici také do sousedního pavilonu F, který hostil prémiová obytná vozidla a luxusnější značky. Vystavovatelé si vydobyli zachování odpovídajícího pojetí expozic, hala se tak mohla co do úrovně prezentace směle rovnat s těmi nejlepšími světovými veletrhy. Prémiová vozidla zde díky dostatku místa vynikla v celé své kráse, stánky byly útulné, otevřené a honosné. Přesně toto je směr, kterým by veletrh měl i do budoucna směřovat.

Campingworld Neugebauer, prodejce vozidel Carthago a Malibu, připravil pro návštěvníky venkovní testovací jízdy v integrovaném automobilu a obytné vestavbě.

Tradiční hala P byla naproti tomu nabitá vozidly, převládla zde opět snaha na drahou výstavní plochu namačkat co nejvíce, což někdy bylo spíše na škodu. Návštěvníci tak ale mohli ocenit široký výběr, a to nejen vozidel, ale i kempinkových doplňků. A i když už bylo téměř „po sezóně“, zájem nakupujících byl velmi velký. Celkem přes patnáct tisíc metrů výstavní plochy tak bylo obsazeno opravdu důstojně.

Druhou zlomovou věcí, která se nesla celým letošním ročníkem, byl mimořádný růst zájmu o karavaning. Množí se firmy hlásící, že produkce na rok 2018 je již zcela vyprodána, v některých případech už i během veletrhu, určité prémiové značky vyrábějící v menších sériích dokonce mají vyprodáno i na dva roky dopředu. To je u nás zatím nevídaná situace, která bude měnit pravidla hry – aneb kdo se dopředu nezásobil, nebude mít co prodávat. A je také možné, že to mnoho zájemců, kteří odmítnou čekat na svůj vůz dva roky, přinutí poohlédnout se po ojetinách.

Caravan Metropol se stal novým autorizovaným prodejcem významné značky Hymer a stihl hned přivézt i několik zajímavých novinek.

Nebylo možné si nevšimnout velkého úbytku obytných přívěsů. Částečně to bylo způsobeno absencí značky Hobby, především však kopírováním trendu, který je evidentní i v okolních zemích. O to více roste zájem o obytné vestavby, jednoduché vyjímatelné úpravy užitkových dodávek a osobních vozů, přestavby, zaměření vozidel na související volnočasové aktivity, a na druhé straně také o luxusní vozidla prémiových značek.

Na své si tak letos přišel – troufám si říct – každý, kdo do Brna vážil cestu. Velmi výrazně se rozšířila také nabídka bazarových vozidel, zajímavou a užitečnou novinkou na venkovní ploše byly i testovací jízdy s obytnými vozy.

Upřímně mám z letošního ročníku velkou radost. Pořadatelé se inspirovali tam, kde to bylo potřeba, návštěvníci získali novou motivaci sem přijet a renomé Caravaningu Brno se podařilo po letech výrazně zvednout. Příští ročník se uskuteční od 8. do 11. listopadu 2018.

Text a foto: Jan Bordovský

ODPOVĚDĚT

Vložte svůj komentář!
Zde zadejte své jméno

Spolupracujeme