Zprávy z veletrhu Caravan Salon v Düsseldorfu začínají být v posledních letech tak trochu rutinou – karavanink totiž jede na vlně úspěchu a pořadatelé rok co rok hlásí nové rekordy. Letos tomu bylo stejně.
Už před veletrhem (pozvánku jsme otiskli v minulém vydání) bylo jasné, že to i tento rok bude velká událost. Celý (nejen) evropský karavanový průmysl se na deset dní smrknul do deseti obřích výstavních hal, aby ukázal, že zájem o něj nemá snad žádné hranice.
Veletrh letos navštívilo přes 268 000 lidí, což je o 18 tisíc více než loni. Čísla z říše snů překvapila nejen samotné pořadatele, ale zejména vystavovatele, kterých se na veletrh sjelo 654 z celkem 32 zemí. Dohromady pak vystavovali více než 2 100 kusů různých modelů obytných vozidel, jež doplňovalo karavanové a kempinkové příslušenství, technika, náhradní díly, prezentace kempů i cestovatelských destinací.
Z Caravan Salonu se tak stal nejen největší veletrh karavanů na světě, ale i nejnavštěvovanější veletrh volného času v Evropě. A nejsou to jen obytná vozidla a doplňky, které zde návštěvníci spatří. Vedle četných premiér, novinek či technických inovací spočívá velká síla veletrhu také v tom, že ukazuje trendy, prototypy, ideje a vize, kam celý obor směřuje v blízké i vzdálenější budoucnosti.
Zatímco někteří ekonomové začínají opatrně mluvit o další krizi, na Caravan Salonu srší optimismem návštěvníci i výrobci. Představují se nové materiály, způsoby pohonu, studie a koncepty a všichni hledí do budoucnosti s velkým nadšením. Důvodem toho všeho je, že za rekordními čísly jsou ukryty také rekordní prodeje.
Martin Brandt, předseda správní rady skupiny Hymer je nadšen přílivem mladých lidí: „Naše nabídka modelů v nejdostupnější cenové hladině se odrazila na obrovském zájmu mladých rodin a úplných nováčků v karavaninku.“ Podobně mluvil také Holger Schulz z Hobby: „Největší úspěch měly naše cenově dostupné modely Optima Ontour. U karavanů se zase výrazně vrací do obliby rodinné modely, jako třeba Prestige s novými půdorysy.“
Holger Siebert z firmy Eura Mobil ale říká, že není vše jen o ceně: „Každý třetí obytný vůz v Evropě pochází z našeho koncernu Trigano, takže nás celkový růst zájmu o karavaning velice těší. U značky Eura Mobil je vidět, že sezónní karavanisté dávají přednost kvalitnímu zpracování, dobrému servisu a dlouhé záruce. Těší nás, že máme nejmladší zákazníky na trhu, kteří dávají přednost rychlému a přehlednému nákupu a ve vozidlech se zaměřují na moderní věci, jako je třeba konektivita.“
Bernd Wuschack, manažer firmy Carthago, potvrzuje zájem také o prémiové modely: „Veletrh je vždy barometrem příští sezóny, a letos je velice optimistický. Podařilo se nám splnit již tak dost vysoké obchodní cíle z minulého roku, zákazníky zaujaly především nové modely na podvozcích Mercedesu – je vidět, že poptávka po nich bude vysoká. Vysoký zájem ale přetrval také u naší dceřiné značky Malibu.
Vyhlídky na příští sezónu jsou tedy velmi pozitivní a trend se bezesporu přesune i na náš trh – snad to uvidíme již za několik dní na veletrhu Caravaning Brno. Na našich stránkách se budete pravidelně dozvídat o všech novinkách na příští sezónu i o největších zajímavostech, které nás v Düsseldorfu zaujaly.
Příští ročník veletrhu Caravan Salon Düsseldorf se uskuteční od 28. srpna (obchodní a novinářský den) do 6. září 2020. (Zrušeno kvůli pandemii covid-19).
Další informace najdete na www.caravan-salon.de.
Text: Jan Bordovský, Foto: Messe Düsselforf/ctillmann