ROZHOVOR: Každý majitel Concordu je členem rodiny

-

Andreas Kühne je mladý sympatický kluk, jakých jen na veletrhu s karavany potkáte desítky. K obytným vozům má ale velmi blízko – u výrobce prémiových obytných automobilů Concorde působí jako zástupce rodiny majitele.

Text: Jan Bordovský, Foto: autor a Concorde

Nezasahuje přímo do chodu firmy, spíše ji reprezentuje navenek na nejrůznějších společenských akcích. Letos přijel do Prahy na veletrh For Caravan, aby zde podpořil českého prodejce značky Concorde firmu Blue Rent. Během náročného veletržního dne si udělal čas i na krátký rozhovor pro CamperLIFE.cz.

Je tohle Vaše první návštěva v Praze?

To rozhodně ne, Prahu mám velmi rád a už jsem zde byl několikrát předtím. Ale ještě jako student, vždy soukromě. Dnes jsem zde poprvé pracovně a také poprvé na veletrhu karavanů.

Co na něj – jako člověk zvyklý na velké akce v Düsseldorfu nebo Stuttgartu – říkáte?

Je to pro mě nová zkušenost s Vaším trhem. Výstava se co do velikosti nedá samozřejmě srovnávat, ale vypadá to, že zájem návštěvníků je veliký, opravdu mě překvapily ty davy lidí. Je to velmi optimistické.

Vidíte zvýšený zájem zákazníků i v sektoru vozidel, kam patří Concorde?

Rozhodně, především v Německu roste počet našich zákazníků velice rychle. Rostou téměř všechny země, kde působíme, i když ne tak rychle jako Německo. To nám ale nevadí, máme kompletně vytíženou produkci na jeden rok dopředu.

Andreas Kühne ve firmě Concorde reprezentuje rodinu majitele.

Roční čekací doba asi není pro zákazníky potěšující. Plánujete navyšovat výrobu?

Ano, právě řešíme navýšení kapacity výrobních prostor tak, abychom od příštího roku zvládali vyrobit čtyři sta vozidel ročně. Kromě toho nyní investujeme nejvíce peněz do skladu náhradních dílů – snažíme se mít co nejvíce dílů skladem, protože stále udržujeme díly i pro deset a více let staré modely.

Rozhodují se podle Vás zákazníci při nákupu i podle dostupnosti náhradních dílů?

Myslím si, že ano, máme takovou zkušenost. Nejvíce to ale ocení při nákupu ojetých starších modelů. Když se na vůz dají stále sehnat originální díly, velice to zvyšuje cenu ojetiny. Naše vozy se vyrábí bez použití dřeva, takže nástavba vydrží velmi dlouho, zákazníci používají Concorde často i více než deset let.

V segmentu luxusních obytných automobilů je velká konkurence.

To ano, ale kde dnes není konkurence 🙂 Snažíme se být vždy o krok napřed. Nový model Centurion, který jsme představili v Düsseldorfu, je před konkurencí velmi pokrokový.

Myslel jsem si, že Vaše cílová skupina zákazníků je velice konzervativní a nepotřebuje neustále nové modely.

To ano, ale máme i hodně zákazníků, kteří si Concorde pořizují nový pravidelně každé dva roky. Proto i u nás je neustálá inovace potřebná. Máme navíc čím dál mladší zákazníky.

Nový model Centurion tvoří špičku nabídky Concorde a staví se výhradně na objednávku.

Jak se Vám tato vozidla prodávají na východních trzích?

Máme zastoupení ve více zemích na východě Evropy, ale české zastoupení v podobě Filipa Guryči a firmy Blue Rent je rozhodně nejvíce aktivní. Pomáhá tomu i práce s klubem zákazníků Concorde, který má v Česku již téměř padesát členů.

Musí být prodejce takových vozidel srdcař?

Bezpochyby! A nejen prodejce, víte, prodávat takovéto vozy, to není obyčejný byznys. Člověk tomu musí propadnout a především věřit. A týká se to i nás jako výrobce. Zní to jako klišé, ale každému zákazníkovi se snažíme vytvořit podmínky, aby se cítil jako člen naší rodiny. Proto u nás každoročně pořádáme i sraz majitelů vozů Concorde, jezdí k nám přes čtyři sta vozidel z celé Evropy.

Neztratíte tento punc rodinného podniku navyšováním výroby?

Věříme, že ne. I kdybychom dělali pět set automobilů ročně, pořád budeme ve srovnání s ostatními jen maličkou firmou.

Vaše vozidla dávají největší smysl až při hmotnosti nad 3,5 tuny. Není to pro zákazníky problém?

Víme, že je to problém například zde v Česku a jiných státech, kvůli nákladům na provoz a řidičským průkazům. U nás v Německu to takový problém není, alespoň ne u starších zákazníků.

Věříte, že se někdy podaří prolomit v Evropě legislativní bariéru s obytnými vozy nad 3,5 tuny?

Věřím, že ano. Usilovně pracujeme s našimi politiky na tom, aby se v segmentu obytných a rekreačních vozidel tato hranice v celé EU zrušila. Asi to nebude brzy, ale jsem přesvědčen, že to změníme.

Další nové články

Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

Jde to i bez chemie. Spalovací WC po vás nechá jen popel.

WC chemie do mobilních toalet je jednou z nejprodávanějších položek v celém karavaningovém světě. Také dotazů na "záchodová" témata je plný internet. Která je...