ROZHOVOR: Patrik Burian – Snažíme se neustále zlepšovat

-

Hned u sjezdu z dálnice D5 leží mezi Prahou a Plzní nový areál firmy Burimex, kam se firma přestěhovala před třemi lety. Vedle velkého prodejního a servisního zázemí pro nové i ojeté karavany, jejichž prodejen se firma zabývá, zde najdete také novou halu ukrývající největší sklad a prodejnu karavanistického vybavení v Česku.

Internetový obchod Světkaravanů.cz už mnoho majitelů i stavitelů obytných vozidel dobře zná. Intenzivní reklamní kampaň, přehledný e-shop, velké skladové zásoby, zajímavé ceny a rychlé dodací lhůty způsobily, že se tento prodejce stal za poměrně krátkou dobu jedním z největších hráčů na našem trhu.

S Patrikem Burianem, majitelem firmy, jsme se v prodejně setkali, abychom zjistili, co všechno se skrývá za provozem takto – alespoň podle počtu a kvality hodnocení zákazníků na internetu – velkého obchodu.

Patrik Burian, majitel firem Burimex a e-shopu Světkaravanů.cz.

E-shop jste spustili v době, kdy již na trhu byla dlouholetá zavedená konkurence. Čím jste se snažili odlišit?

Ano, konkurence na trhu byla, ale v té době přední prodejci neodváděli dobrou práci, což do dnešního dne nedokáži pochopit. Měli zastaralé weby, minimální skladové zásoby a dlouhé dodací lhůty. Zpočátku jsme také měli pouze malý sklad, protože jsme jednoduše neměli tolik peněz, abychom nakoupili zboží za miliony, ale aspoň jsme se snažili pracovat na našem webu, do něhož a IT jsme investovali několik set tisíc korun i přes to, že v té době by se ta investice splácela několik let.

V čem podle Vás spočívají hlavní příčiny Vašeho rychlého růstu?

Jednoznačně to, že se snažíme neustále zlepšovat a učíme se z vlastních nedostatků. Zákazníci chtějí zboží co nejdříve, takže stále navyšujeme skladové zásoby, abychom odesílali většinu zboží nejpozději do 24 hodin od objednávky. Chtějí nakupovat za co nejnižší ceny, poradit s výběrem, požadují ochotného prodejce, který rozumí sortimentu. Lidé také chtějí přehlednou nabídku zboží na internetu, takže neustále vylepšujeme produktové popisy pro celý náš web. Je to vlastně velmi jednoduché a zároveň náročné na realizaci.

Areál firmy leží přímo u dálnice D5.

Jak a podle čeho vybíráte zboží do svého sortimentu? Snažíte se nabízet i jiné značky než ostatní?

Do naší nabídky zařazujeme většinu sortimentu našich dodavatelů a každý rok jezdíme po výstavách, kde vybíráme různé novinky. Spolupracujeme i napřímo s největšími výrobci, což nám umožňuje nabízet i jiné produkty než ty z velkoobchodů. Navíc dlouhodobě spolupracujeme s velkoobchodem z Velké Británie, který má ve své nabídce velmi zajímavé produkty, které nejsou v Německu tolik rozšířené.

Velká prodejna kempingového vybavení, kde si lze zboží naživo prohlédnout.

Díky čemu se Vám daří dosáhnout tak vysokého zákaznického hodnocení?

Jsou to jednoduché věci. Když na webu píšeme, že je něco skladem, tak to skutečně máme skladem. Když slibujeme, že zboží budete mít druhý den, tak ho skutečně druhý den budete mít. Také přístup našich zaměstnanců k zákazníkovi musí být vždy profesionální a příjemný. Osobně jsem na zákaznický servis velmi náročný a nesnesl bych, aby moji zaměstnanci byli na zákazníka nepříjemní.

Tisíce položek skladem a velké množství objednávek vyžadují spolehlivý a efektivní proces jejich vyřízení. Převládá ruční práce, nebo Vám pomáhají moderní technologie?

V e-commerce je to nyní již jen o moderních technologiích, do jejichž rozvoje neustále investujeme. Objednávky jsou kompletně zpracovávány počítačem, a pokud nemáte nějaký speciální požadavek, objednávka vyjede přímo na tiskárně skladníků. Počítače eliminují většinu častých chyb, které lidé dělají.

Velká prodejna kempingového vybavení, kde si lze zboží naživo prohlédnout.

Jsou věci, které Vám v českých podmínkách komplikují on-line prodej zboží?

Možná přepravci, často Česká pošta. Občas dostaneme špatnou recenzi od zákazníka, kterému se během přepravy balík ztratil nebo poškodil. To jsou ale situace, které my už nedokážeme ovlivnit, a zákazník si vylévá zlost na nás.

Vaše prodejna přímo u dálnice D5 je největším showroomem s karavanovým doplňky u nás, zákazníci si zde mohou naživo prohlédnout celý sortiment. Jaké postavení má prodejna vůči e-shopu?

Pro nás je prioritou zejména internetový obchod, ale od doby kdy jsme postavili novou prostornou halu s prodejnou, máme velké množství zákazníků, kteří si chtějí zboží prohlédnout fyzicky, takže se snažíme naši prodejnu stále vylepšovat. Máme u nás vystaveno například takřka třicet typů kempingových židliček, pět kompletních stanů ke karavanům a dodávkám, zhruba patnáct kempingových stolů a podobně.

Text: Jan Bordovský, Foto: Svetkaravanu.cz

ODPOVĚDĚT

Vložte svůj komentář!
Zde zadejte své jméno

Spolupracujeme