Karavaning je k životnímu prostředí šetrný, ukazují studie

-

Německý institut pro energie a výzkum životního prostředí (ifeu GmbH) udělal rozsáhlou studii pro německou karavaningovou asociaci CIVD, kde se zkoumal vliv cestování s karavanem na životní prostředí ve srovnání leteckými zájezdy a hotelovými pobyty. Dopadlo to pro nás dobře.

Určitá část cestovatelů si začíná uvědomovat, že rychle rostoucí rozvoj cestování a letecké dopravy obzvlášť má významný vliv na životní prostředí. Emise skleníkových plynů produkují nejen letadla, ale také hotely a samozřejmě automobily – včetně těch obytných.

Německé sdružení karavanového průmyslu CIVD si proto zadalo studii, jak na tom karavanisté ve vztahu k životnímu prostředí vlastně jsou.

Studie probíhaly také v letech 2007 a 2013 a přinesly podobné výsledky. Analyzoval se příjezd i návrat z destinace, ubytování, strava i aktivity a pohyb v místě dovolené. V potaz se ale brala také výroby obytných vozidel – materiál, energetická náročnost výroby, servisní úkony i ekologičnost likvidace karavanu po skončení životnosti.

Cesta je méně ekologická, pobyt na místě až 10x šetrnější než hotel

Při modelových situacích vyšel karavaning sice hůře v produkci skleníkových plynů při cestě do destinace a zpět (v porovnání s osobním automobilem), ale při pobytu na STPL nebo v kempu vyšla bilance CO2 až 10x lépe než ubytování v hotelu. Čím kratší cestu tedy s karavanem pojedete a čím déle zůstanete na místě, tím ekologičtější karavaning proti pobytu v hotelu bude.

Podobně vyšlo srovnání týdenní cesty na jih Evropy s karavanem vs. letecky s pobytem v hotelu. I zde se karavan ukázal jako výrazně ekologičtější způsob trávení dovolené.

Emise sníží nižší cestovní rychlost

Cestou, jak ještě snížit emise obytného vozidla (a tím i jeho spotřebu paliva) je například snížení cestovní rychlosti – pokud namísto 120 km/h pojedete 100 km/h, můžete ušetřit až 6 % nákladů za cestu.

Celou zprávu si můžete prostudovat například na tomto odkazu:
https://www.civd.de/wp-content/uploads/2020/09/2020_ifeu_Klimabilanz-von-Reisen-mit-Reisemobilen.pdf

Další nové články


Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...

Jde to i bez chemie. Spalovací WC po vás nechá jen popel.

WC chemie do mobilních toalet je jednou z nejprodávanějších položek v celém karavaningovém světě. Také dotazů na "záchodová" témata je plný internet. Která je...