PŘÍSLUŠENSTVÍ: Otočný nosič kol Busbiker pro obytné vestavby

-

Při mé poslední návštěvě v prodejně Campers4U v Olomouci mě na obytné vestavbě jednoho zákazníka zaujal otočný nosič kol pro obytné vestavby. Je to model, který umožňuje i s plnou náloží otevírat oboje zadní dveře. Poprvé jsem jej viděl takto v praxi, takže jsem ho hned prozkoumal a rád se podělím o své dojmy.

Výklopné nosiče vyrábí německá firma Busbiker. Tento model nese označení XM290 a instaluje jako pevný rám na karoserii dodávky. Celá nosná konstrukce je schovaná pod původním plastovým nárazníkem, takže není vidět, ani výrazně neprodlužuje délku vozu. Základní varianta nosiče váží 57 kg.

Nosič Busbiker v praxi na obytné vestavbě.

Tažné zařízení, až tři kola a mnoho volitelné výbavy

Konstrukce je připravena na doplnění volitelného vybavení, kam patří i odnímatelné tažné zařízení, boční nájezdové rampy, přídavná ližina pro třetí kolo nebo komponenty pro uzamčení nosiče. Všechny části nosiče výrobce prodává samostatně i jako náhradní díly.

V základu umí nosič naložit dvě jízdní kola – jeho celková nosnost je 80 kg, jedno kolo pak může vážit až 30 kilogramů, takže mu nedělají problém ani těžká elektrokola. Nosiče Busbiker lze ale volitelně doplnit i o úchyt pro třetí kolo.

Kompaktní tvar a snadné ovládání

Velkou výhodou tohoto nosiče je jeho kompaktní tvar. Protože se z vozu běžně nesundává, dá se snadno složit tak, že délku vozu prodlouží jen asi o patnáct centimetrů. Jeho vyklopení do pozice na přepravu kol je pak otázkou několika pohybů chytře vymyšleného skládacího mechanismu.

Dveře otevřete i s naloženými koly

Tím hlavním důvodem, proč je nosič zejména na německém trhu tolik oblíbený, je vedle jeho multifunkčního využití a kombinaci s tažným zařízením především snadné vyklopení do strany – a tím i možnost otevírat zadní dveře obytné vestavby. A to bez ohledu na to, zda je nosič sklopený a prázdný, nebo plně naložený.

Masivní kloub na levé straně umožňuje nosič vytočit o více než 90 stupňů, takže se snadno dostanete do obou zadních dveří. K zajištění slouží jednoduchý nerezový mechanismus s dvojitým jištěním.

Zajímavé řešení pro aktivní cestovatele

Pokud si nedovedete představit dovolenou bez jízdních kol nebo koloběžek, využíváte tažné zařízení a zároveň se chcete vyhnout neustálému nasazování a přenášení nosičů „na kouli“, které blokují zadní dveře, je Busbiker velmi zajímavým řešením.

Robustní provedení působí spolehlivě, přestože by někoho mohlo odradit necelých šedesát kilogramů, které budete za vozidlem trvale převážet. Z hlediska doložnosti je tento model těžší než hliníkové nosiče na tažné zařízení nebo dveře dodávky. Ty ale nenabízí tak komfortní obsluhu, pokud navíc Busbiker využijete jako platformu pro tažné zařízení, nakonec o tolik těžší není. Výhodou je, že nosič nijak výrazně nezmění délku vozu a za jízdy jej ve sklopeném stavu necítíte. S ohledem na německou výrobu má samozřejmě všechny evropské homologace.

Nájezdová rampa pro těžší kola – dostupná jako příplatková výbava.

Cena nosiče i s odnímatelným tažným zařízením, elektroinstalací, montáží a zápisem do technického průkazu se pohybuje okolo 91 000 Kč. Doplnění o úchyt pro třetí kolo pak stojí dalších asi 5 500 Kč.

Pokud vás výklopný nosič kol Busbiker zaujal, můžete si jej nechat namontovat například ve firmě Campers4U, která je jeho autorizovaným prodejcem. Pobočky této firmy najdete v Olomouci, Příbrami a Brandýse nad Labem.

Text: Jan Bordovský
Foto: autor a Busbiker.de

Další nové články

Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

Jde to i bez chemie. Spalovací WC po vás nechá jen popel.

WC chemie do mobilních toalet je jednou z nejprodávanějších položek v celém karavaningovém světě. Také dotazů na "záchodová" témata je plný internet. Která je...