Pronajímáte své obytné auto? Campiri vám na něj nově zařídí speciální pojistku.

-

Boom karavaningu urychlený změnou stylu cestování kvůli pandemií koronaviru se v České republice projevil výrazným růstem zájmu o tento druh cestování. Ačkoliv i v dřívějších letech často převyšovala poptávka nabídku, letošní rok zaznamenaly půjčovny ještě větší nápor a v červenci i srpnu musela například společnost Campiri zájemce o obytné vozy odmítat. 

Campiri proto posledních několik měsíců pracovalo na vytvoření programu umožňujícího pronájem obytných vozů soukromých majitelů, který by maximálně chránil obě strany v případě poškození. Takových vozidel je v České republice přes dvacet tisíc. Campiri chce do příští sezony agregovat nabídku několika stovek těchto vozidel, které budou díky spolupráci s UNIQA plně pojištěny. Krytí se bude vztahovat na škody na vozidle během nájmu, což žádná jiná platforma na sdílení obytných aut dosud nenabízí.

„V průběhu posledních měsíců se nám bez jakéhokoliv marketingu přihlásilo přes dvě stě zájemců o pronájem jejich obytného vozu. Když si vezmu, že dnešní půjčovny disponují zhruba sedmi sty vozy, může být peer-to-peer opravdu řešením, které uspokojí rostoucí poptávku,“ komentuje zakladatel a CEO Campiri Lukáš Janoušek.

Pojištění jako nedílná součást

Zásadní pro spuštění projektu bylo zajistit vhodné havarijní pojištění. Na trhu dosud ale neexistoval žádný produkt, který by pojistil soukromé majitele obytných vozů v komerčním pronájmu, aniž by museli mít specifické pojistky pro půjčovny a registrovanou živnost. Campiri tak pro účely tohoto pronajímání, které bývá často označováno jako peer-to-peer (P2P), domluvilo jedinečný produkt u pojišťovny UNIQA. 

Pojištění se vztahuje na kolize vozidla během jeho provozu na silnici nebo i parkování, k nimž dojde v době pronájmu. „Obytné vozy jsou vzhledem ke své velikosti náchylné k poškozením a oděrkám vnějšího pláště, například od větví, anebo při průjezdu užších míst. Při jeho narušení může být škoda docela vysoká,“ podotýká Ladislav Gela, manažer externí distribuční spolupráce UNIQA.

O úhradu pojistky se společně podělí majitel s nájemcem vozu; vše přitom proběhne na webu Campiri.com. Pojistné se zákazníkovi automaticky spočítá během procesu on-line rezervace a ten ho jednoduše zaplatí jednou platbou společně se zálohou na obytný vůz. 

Na rozdíl od ostatních inzertních platforem na komerční pronájem obytných vozů se majitel vozu nevystavuje riziku nepříjemných tahanic s nájemcem, vznikne-li mu na autě škoda. Pojištění ho totiž v případě poškození či havárie vozu v době nájmu ochrání. Do budoucna zvažuje Campiri spolupráci s UNIQA i v majetkovém pojištění, jež by se vztahovalo na poškození vnitřního pevného zařízení vozu.

Podmínky a ceny obytných vozů v případě peer-to-peer pronájmu by měly přibližně odpovídat cenám půjčoven. Campiri bude účtovat majitelům za zprostředkování provizi dvacet procent. „Naším cílem není nahradit půjčovny, ale doplnit jejich nabídku na trhu a zpřístupnit karavaning širší skupině lidí na českém trhu. V půjčovnách zákazníci typicky najdou nové, luxusně vybavené obytné vozy, které jsou tím pádem pro část zákazníků cenově nedostupné. Očekáváme rozšíření nabídky mimo jiné o starší, cenově dostupnější karavany, ale také o pestrou nabídku obytek, které v půjčovnách běžně nejsou k dispozici. Zároveň věříme, že majitelům díky pronájmu umožníme pokrýt část nákladů na pořízení a provoz jejich vozidla, případně dokonce vydělat. Pokud se program osvědčí, zvažujeme rozšíření této služby. Dovedeme si představit, že se budeme umět postarat o parkování, opravy vozidel, jejich údržbu a kompletní servis spojený s předáváním zákazníkům, aby to měl majitel zcela bez starostí,“ doplňuje Janoušek.

Budoucností je prodloužení sezony a podpora budování infrastruktury

V dalším růstu karavaningu ovšem nebrání pouze nedostatek vozidel, ale také budoucí nutná potřeba prodloužit hlavní sezonu. „S moderním obytným autem můžete cestovat kdykoliv, sám jsem byl několikrát s obytkou v zimě na horách. Jejich vybavení již dnes umožňuje cestovat neomezeně, akorát je třeba lidi naučit, že s karavanem mohou svobodně cestovat kdykoliv během roku. Právě rozprostření sezony do více měsíců je cesta, jak rozvíjet karavaning udržitelně,“ argumentuje Janoušek. Druhou podmínkou je podpora budování infrastruktury v České republice, která dle Janouška zatím pokulhává. I proto se firma rozhodla na podporu rozvoje infrastruktury či ekologických a udržitelných projektů investovat jedno procento ze svého ročního obratu. První investici realizuje Campiri v roce 2022.

Nově registrovaná vozidla? Rok 2021 již překonal ten loňský

Příliv nových karavanistů lze pozorovat také z dat ministerstva dopravy. Během letošních sedmi měsíců se již zaregistrovalo o 217 obytných vozů a 70 karavanů více než za celý loňský rok. Celkově tak letos k měsíci červenci na české silnice vyrazilo 1 477 nových obytných vozů a 507 přívěsů. Na základě statistiky ministerstva lze také sledovat slábnoucí zájem o obytné přívěsy. Jejich celkový počet dokonce klesá. Ačkoliv stále probíhá registrace nových kusů, větší počet jich majitelé dávají na odpis nebo k likvidaci. Tento trend je patrný již od roku 2016.

Přečtěte si: Češi propadli obytným automobilům. Jezdí po Česku a výrazně přibývá nováčků.

„Zájem o karavaning roste již několik let, ovšem v důsledku covidu si chtělo tuto formu svobodného a udržitelného způsobu cestování vyzkoušet mnohem více lidí. Tři ze čtyř zákazníků Campiri byli letos ti, kteří na dovolenou v obytném voze vyrazili úplně poprvé, a již dnes víme, že část z nich se bude k této formě vracet. Pro většinu z nich bude půjčení vozu preferovaným řešením, protože jim jednoduše nedává smysl koupit si obytňák v ceně luxusního osobního auta a potom jej po většinu roku parkovat na zahradě nebo platit za parkovací stání. S naším programem začnou nyní soukromým majitelům auta vydělávat, více zákazníků si bude moci dopřát svobodné cestování v hlavní sezoně a na trhu se objeví pestřejší a širší nabídka, což ve finále přinese pozitiva všem stranám,“ uzavírá Janoušek, který sám pronajímá své dva obytné vozy.

O projektu Campiri

Za projektem vedle podnikatele Lukáše Janouška stojí investoři Paul Tesar, investiční skupina Miton a angel investoři Petr Jahn a Eva Janečková. Firma prozatím v investicích získala 16 milionů korun. Důležitým krokem bylo pro Campiri spuštění nového webu v dubnu letošního roku, kdy zásadním způsobem přiblížilo pronájem obytného vozu zážitku z portálů nabízejících pronájem krátkodobého ubytování, hotelů či jachet. Campiri spolupracuje již s více než padesáti českými půjčovnami a v nabídce má přes 250 vozů. Disponuje tak největší flotilou k pronájmu v České republice.

Webová platforma Campiri.com v Česku odstartovala revoluci v pronájmu obytných vozů. Jejím cílem je kompletně zdigitalizovat celý proces půjčování karavanů tak, aby se daly snadno rezervovat na pár kliknutí a dostaly se ke svým dočasným uživatelům rychle, hladce a bez potíží. Nabízí nejširší paletu obytných vozů a karavanů z půjčoven i od soukromých majitelů. Ambiciózní projekt Lukáše Janouška chce především inspirovat k udržitelnému způsobu cestování, které karavaning přináší, ale klade si také další velké cíle: podporu ekologických pohonů, rozvíjení sdílené ekonomiky a eliminaci negativních dopadů hromadného turismu na životní prostředí a lokální komunity. Platforma Campiri je určena pro všechny, které baví nezávislé cestování, ale například i pro majitele vozů, kteří díky ní mohou svůj nevyužitý karavan jednoduše nabídnout k pronájmu a vydělat peníze. 

Více informací najdete na webu www.campiri.com

Zdroj: Tisková zpráva Campiri

Další nové články


Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Tatra kolem světa 2 dojela. V Tádžikistánu se zřítila ze svahu, část posádky je...

Expedice Tatra kolem světa 2 ukončila svou cestu vážnou nehodou. V Tádžikistánu se vůz ztřítil z horské silnice a několikrát se převrátil. Pět osob...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...