Integrované obytné vozy Integra Line patří v hierarchii německého výrobce Eura Mobil ke druhé nejvyšší výrobní řadě. Klíčový je pro ně atraktivní design, komfortní výbava a kvalitní zpracování, ale také důraz na svobodu cestování. Podívali jsme se na specifikaci pro novou sezónu 2019.
KOMPLETNÍ FOTOGALERIE
V modelové řadě Integra Line najdeme pro příští rok celkem devět vozidel, a to s délkami 699, 701 a 741 cm. Všechny mají přední spouštěcí lůžko nad kabinou a klasické variace zadní ložnice s nabídkou francouzských, příčných i podélných dvojlůžek. Podle nich se pak liší uspořádání úložných prostor a zejména koupelnové části.
K nám se ke krátkému vyzkoušení dostal zajímavý půdorys 720 EB s délkou 7,41 m a samostatnými podélnými zadními lůžky (s možností propojení pomocí přídavného středového dílu). Mimo jiné i díky velmi chytře rozvržené koupelně celek vytváří velmi komfortní a prostorné obytné zóny.

Základem vozu, jehož design kabiny postavené na podvozku Fiatu Ducato má moderní a díky ostřejším rysům i dravější projev, je kompletně laminátová nástavba vyrobená bez použití dřeva a s eliminací tepelných mostů. Eura Mobil si na ní hodně zakládá, proto poskytuje desetiletou záruku na těsnost a dokonce i tříletou záruku na provedení nábytku. Výrobce se zde chlubí inspirací v leteckém průmyslu, kdy se jednotlivé části nástavby k sobě lepí a skrze stěny neprochází žádné vruty.
Díky bohaté izolaci a standardnímu umístění nádrže s čistou vodou uvnitř vyhřívané dvojité podlahy je vůz vhodný pro bezproblémový celoroční provoz. O teplo ve vozidle se stará tradiční Truma Combi 4, v nabídce je však i teplovodní topení Alde. Čisté vody se do nádrže vejde 140 litrů, odpad pojme 100 litrů vody.
Konečně! Přihrádka pro nabíjení telefonů se zásuvkou a dvěma USB konektory přímo nad lůžky. Podsvícený sprchový panel bych ve vozidle klidně oželel, prostornosti sprchy to však nic neubírá, stejně jako kvalitní sprchové baterii. Dveře nejdou při jízdě zajistit proti otevření. Koupelnová část je opravu nadstandardní, prostorná, dobře vymyšlená i zpracovaná.
Po vstupu širokými dveřmi nástavby vás přivítá vzdušný, moderní a do elegantního hnědo-bílého dekoru laděný interiér bez jediného schůdku uvnitř. Centrem dění ve vozidle bude prostorná pětimístná sedací sestava se stabilním a dobře nastavitelným stolkem.

Kuchyňka hned vzadu za sedačkou má zaoblený tvar, což zlepšuje průchod uličkou dozadu a zároveň dobře využívá prostor na pracovní desce. Prostor pro přípravu jídla šetří i sporák s piezozapalováním a třemi hořáky v řadě, který pojme i větší hrnce, ale zároveň je sám o sobě prostorově úsporný. Kuchyňka má mnoho úložných prostor a naproti pak vysokou chladničku s masivním chromovaným madlem.

Hlavní zajímavostí vozu je ale zadní část, která se objeví po odsunutí posuvných dveří. Po stranách podélných lůžek se nachází vlevo WC s umyvadlem a vpravo samostatná sprcha. Po zavření dvířek tak vznikne prostorný a výborně vybavený soukromý prostor pro hygienu a převlékání. Celým vozem se pak prolínají četné prvky ambientního osvětlení včetně modře podsvíceného sprchového panelu, veškeré osvětlení je samozřejmě provedeno LED technologií.


Text a foto: Jan Bordovský
Základní informace
Eura Mobil Integra Line 720 EB, model 2019
Rozměry: (d x š x v) 741 x 232 x 288 cm , vnitřní výška ke stání 197 cm
Podvozek: Fiat Ducato 2,3 l (96 kW/130 k)
Hmotnost: celková 3 500 kg, doložnost 382 kg
Počet osob (spaní/jízda): 4/4
Základní cena vč. DPH: 1 849 500 Kč
Vozidlo do testu zapůjčila firma Karavan Travel (www.karavantravel.cz)