Kempingová Škoda 1203 pro nové tisíciletí od českého designéra.

-

Snažit se navrhnout moderní podobu poslední české dodávky Škoda 1203, to chce mít v sobě hodně nostalgie, nebo osobní vztah k vozidlu. Auto se u nás stalo bezpochyby legendou, avšak na „dvanáct set trosku“ nevzpomínají pamětníci úplně nejlépe. Návrhář Daniel Hájek má ale důvody k tomu, proč si vybral zrovna tento vůz.

„Škodu 1203 v provedení valník máme u babičky a dědy na zahradě, jen už je nepojízdná. Bylo to vlastně moje první auto, používali jsme ho jako pracovní stroj na poli. Už v patnácti letech jsem si ho mohl občas nastartovat a sem tam s ním po poli pojíždět,“ vzpomíná návrhář Daniel Hájek při otázce, proč si vybral pro svůj návrh zrovna toto vozidlo.

Návrh vznikl pro seriál Ikony v novém kabátě, v němž Škoda Auto dává návrhářům prostor pro oživení svých legendárních modelů.

Podobná dodávka dnes v portfoliu škodovky zcela chybí. Přitom velký prostor, praktická užitná hodnota a chytrá řešení jsou dnešními hlavními poznávacími znaky vozů Škoda.

Moderní kempovací dodávka

Protože popularita obytných dodávek i u nás roste raketovým tempem, dostal návrh zvedací střechu a počítá se v něm s lehkou obytnou úpravou.

Daniel Hájek se zároveň snažil, aby vůz sice vycházel z původní předlohy, ale nenesl na sobě účelové retro prvky. Vůz tak má ostře řezaný dvojitý kšilt nad čelním oknem i chladičem, výrazné světlomety s osobitým designem a četné horizontální linie, které původně velmi úzkou dodávku opticky rozšiřují.

Vůz je navržen na koncernové platformě VW Transporter, ale lze jej upravit i jako plně elektrický, což by ještě zvětšilo vnitřní nabídku prostoru. Dominantou kabiny je minimalistická palubní deska se zajímavou výsuvnou poličkou. Velké displeje zde má nahradit vlastní mobilní zařízení řidiče, třeba jeho mobil nebo tablet.

Základ propiskou, dobarvení v počítači

Oblíbeným pracovním nástrojem Hájka je obyčejná propiska, poté se kresba dobarvuje v počítači. „Propiska vytváří poměrně charakteristickou stopu, takže mé skici jsou trochu jiné, méně dynamické a více ilustrativní,“ dodává jednatřicetiletý návrhář, který má v automobilce na starost především vývoj uživatelského rozhraní pro palubní systémy vozů Škoda.

ODPOVĚDĚT

Vložte svůj komentář!
Zde zadejte své jméno

Spolupracujeme