Poláci představili novou značku obytných aut Masuria

-

Polsko má dalšího výrobce obytných automobilů. Na veletrhu karavanů v Poznani se včera představila nová značka Masuria. Na poli obytných aut se jedná o nováčka, za značkou ale stojí zavedený výrobce hasičských vozidel s velmi dobrou pověstí a kompletním výrobním zázemím.

Značka Masuria se chce zaměřit na moderní konstrukci a vysokou kvalitu zpracování. Netají své ambice nabízet prémiová vozidla a konkurovat zavedeným evropským značkám. Proti očekávání mnoha zákazníků se tak značka nebude soustředit na co nejnižší ceny. První informace ale ukazují zajímavý poměr ceny, zpracování a výbavy.

Výrobce aktuálně staví své vozy na podvozku Fordu Transit. První včera představený model 780 TL je polointegrované auto se 4 místy k jízdě a spánku, interiér je spíše tradiční se sedací sestavou vpředu a zadním lůžkem nad velkou garáží. Zaujmou ale netypicky velká lůžka – zadní má rozměry 220 x 200 cm, přední lůžko je elektricky spouštěné a má nadstandardní rozměry 160 x 200 cm. Při jeho spouštění navíc není nutné jakkoli rozebírat sedací sestavu.

Velmi moderně působí zejména zadní část vozu, za kterou by se nemusely stydět ani prémiové značky. LED světla od výrobce Hella jsou umístěny v nárazníku, který je ze dvou dílů a tedy usnadňuje případnou opravu.

Moderní vzhled a důraz na detaily

Interiér nabízí například kabinu s velkým displejem infotainmentu, automatickou převodovku, vyhřívané čelní okno, bi-xenonové světlomety, motor o výkonu 165 koní a čalounění sedaček i zadních sedadel z pravé kůže. Zajímavá je zadní dvojlavice s ergonomickým tvarem pro pohodlnější sezení a zaoblenými dřevěnými zády, aby lavice nepřekážela v prostoru.

Z video prohlídky vidíme, že výrobce si řadu venkovních i vnitřních částí buď přímo vyrábí, nebo upravuje pro své potřeby. Zaujme například kvalitní hliníkové kování i v místech, kde se jinak běžně používá plast.

Prohlédněte si představení vozu Masuria od časopisu Polski Caravaning:

Ve voze je standardně velká kompresorová chladnička Dometic a topení Truma Combi 6, výrobce instaluje v základu také prémiový ovládací panel od slovinského výrobce Simarine.

Koupelna nabízí oddělenou sprchu s velmi prostornou sprchovou vaničkou a výškou 195 cm, WC je umístěno na protější straně vozu a obě části se dají dveřmi spojit do velké koupelny. Výška ke stání je v interiéru 210 a pod spouštěcím lůžkem 192 centimetrů.

Pevná střecha vlastní konstrukce

Masuria se na své nástavbě chlubí například střechou vlastní konstrukce, která je zesílená, střecha i boky nástavby jsou izolovány PUR pěnou a díky hliníkovým výztuhám je celá střecha pochozí. Kromě lepší tepelné izolace má pevná střecha také pozitivní vliv na pevnost celé nástavby a také na odolnost proti zatékání. Střecha se u tohoto vozu instaluje shora na boční stěny, což eliminuje klasická místa, kudy může časem zatékat. Výrobce díky tomu nabízí desetiletou záruku na těsnost.

Vlastní výroba usnadní dodávky náhradních dílů

Výrobce akcentuje také skutečnost, že si sám vyrábí také všechny vnější prvky nástavby, jako jsou například boční servisní dvířka, dveře do garáže, nárazníky či plastové teplem tvarované díly. V případě poškození či nehody je pak schopen náhradní díl rychle dodat zákazníkovi.

Masuria není levná, ale jde o zajímavou nabídku

Obytné vozy Masuria začínají v základní výbavě s cenou přibližně na 2 350 000 Kč (399 000 zlotých). V nejvyšší výbavě se pak cena pohybuje kolem 2 570 000 Kč. Doložnost vozu by i při nejvyšší možné výbavě měla být kolem 420 kg, což pro čtyřčlennou posádku není mnoho, u takto velkého vozu ale nelze čekat nic jiného. Aktuálně představené modely patří do kategorie do 3,5 tuny.

Masuria počítá od jara 2025 se stavbou obytných vozů i na podvozcích Mercedes Sprinter a Stellantis (Fiat Ducato, Citroen Jumper), v plánu je široká nabídka půdorysů a také prodej přes dealery i na zahraničních trzích.

Zájemci, kteří od nové polské značky čekali levná obytná vozidla, neskrývají své zklamání. Masuria se ale rozumně nevydala cestou výroby co nejlevnějších modelů s tlakem na kvalitu nástavby. Mnoho prvků tohoto vozu – ať již konstrukce střechy, izolace stěn, rozměry a provedení lůžek, konstrukce koupelny a další odpovídají vozidlům z vyššího segmentu.

Masuria se nevyhne srovnání s velmi podobnými vozy Chausson nebo Benimar, které jsou také typické svou stavbou na Fordu Transit a zajímavým poměrem ceny a výbavy. Z jediného videa, které je aktuálně k dispozici, si netroufáme dělat podrobné závěry, zdá se ale, že zpracování vozu je na velmi dobré úrovni a Masuria by tak mohla být zajímavým zpestřením tohoto segmentu na evropském trhu.

Text: Jan Bordovský
Foto: Masuria, Youtube/Polski caravaning

Další nové články


Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Tatra kolem světa 2 dojela. V Tádžikistánu se zřítila ze svahu, část posádky je...

Expedice Tatra kolem světa 2 ukončila svou cestu vážnou nehodou. V Tádžikistánu se vůz ztřítil z horské silnice a několikrát se převrátil. Pět osob...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...