PŘEDSTAVUJEME: Affinity Five – obytná vestavba pro pět osob

-

Polsko se v posledních letech stává domovem pro malé značky produkující inovativní a kvalitně zpracované obytné vestavby. Mezi ně patří i Affinity, která nabízí neotřelé půdorysy a špičkovou výbavu. Nový Five dokonce ubytuje celou rodinu.

Se značkou Affinity se mohli čeští zákazníci již setkat, výrobce má zastoupení přímo v Praze a aktivně se prezentuje také na veletrzích. Model Five byl poprvé představen na loňském Caravan Salonu Düsseldorf ještě jako prototyp, u nás byl k vidění na veletrhu v Brně a pro sezónu 2024 jej má výrobce již ve výrobním programu.

Na veřejnosti totiž koncept Affinity Five vzbudil nebývalý ohlas – továrních dodávek s pěti místy pro jízdu i spaní je na trhu jako šafránu. Affinity k tomu navíc přidává velmi zajímavou výbavu, takže se nenechte na první pohled odradit vyšší cenou.

Základ? 180 koní v automatu

Affinity zatím nemá v úmyslu dělat velkosériovou produkci ani konkurovat levným výrobcům. Své modely vybavuje tak, aby byly už z výroby co nejlépe připravené k cestování a kempování.

Základním vozidlem tak je největší Fiat Ducato L4H3 s délkou 6,36 metru (výška 2,90 metru) s motorem 2.2 litru (180 koní) a devítistupňovou automatickou převodovkou. Kabina je vybavena airbagem spolujezdce, Full-LED světlomety, 10″ displejem navigačního a multimediálního centra, automatickou klimatizací, tempomatem, bezpečnostními asistenty, couvací kamerou a dalšími doplňky. Tady už nic dokupovat nemusíte.

Pět plnohodnotných míst v netradičním interiéru

Přesuňme se ale z kabiny do obytného prostoru. Různé fígle s počtem míst ke spaní v malých vestavbách dobře známe – nouzová lůžka s nohama na sedadle nebo hromadou přídavného čalounění tady ale nenajdete.

I přes velkou výšku vozu (výška ke stání je zde 196 cm) zde Affinity kupodivu nezvolilo nějakou podobu sklopného stropního lůžka, hlavní dvoulůžko pro dospělou část posádky tak vznikne demontáží stolku a rozložením přední sedací sestavy. Jedná se o poměrně jednoduchý úkon. Jak se osvědčí pohodlnost spánku na matraci s předělem uprostřed v oblasti beder, ukáže až čas, jedná se však o běžné řešení obytných vestaveb. Rozměr tohoto lůžka je 188 x 125 cm.

Tři podélné palandy – majstrštyk Affinity Five

Co ale jiné obytné vestavby rozhodně nemají, je trojice podélných paland v zadní části vozu. I když jsou primárně určeny pro děti, jejich rozměry 180 x 69 resp. 172 x 62 cm by vystačily i leckterým dospělým.

Palandy jsou navíc sklápěcí, takže kdyby se vám náhodou podařilo vyrazit bez dětí, využijete prostor třeba pro přepravu lyží nebo jiné rozměrnější výbavy.

Místo zbylo i na malou koupelnu a dostatek úložného prostoru

Pětičlenná rodina už zabere nějaké to místo, v Affinity Five by vám ale chybět nemělo. K dispozici jsou stropní skříňky, větší šatní skříň i prostory v kuchyňském bloku. Odkládací poličku najdete také za zrcadlem v malé koupelně.

Koupelna je užšího a podlouhlého tvaru, díky kterému umožňuje pohodlnější využití WC, nabízí potřebné zázemí pro toaletu, sklopné umyvadlo i samostatnou sprchovou vaničku. Účel tak určitě splní, je navíc elektricky odvětraná a vyvedená ze snadno omyvatelného plastu.

Bohatá výbava i zimní provoz

Vozidlo se chlubí také kvalitní izolací o síle 10-20 milimetrů a nádržemi umístěnými ve vnitřní dvojité podlaze – jsou zde chráněny proti mrazu. Čistá i odpadní voda má každá nádrž o objemu 100 litrů.

Vůz nabízí také topení Truma Combi 4E s možností plynového nebo elektrického provozu, v ceně je dokonce i LiFePO4 baterie s kapacitou 120 Ah, bezdrátová nabíječka na mobil nebo elektricky výsuvný schůdek. Standardní kuchyňka je vybavena kompresorovou chladničkou (70 litrů) a na dvouhořákovým plynovým vařičem.

Vysoká cena? Ano, ale…

Zájemce o tuto obytnou vestavbu by mohl odradit pohled na cenovku. Affinity Five se totiž u nás prodává za cenu kolem 2 469 000,- Kč (s DPH). Na trhu je dnes téměř nepřeberná nabídka vestaveb s cenou i o milion nižší. Jenže…

…vezmeme-li v úvahu nejen unikátnost pětimístného řešení, ale také bohatou výbavu (bavíme se třeba o silném motoru, automatické převodovce, množství příplatkové výbavy v kabině, lithiovém akumulátoru či dvojité podlaze), není cena nakonec vůbec špatná. Do karet zde navíc hraje i kvalitní zpracování interiéru, alespoň podle toho, co jsem mohl vidět osobně u vystaveného prototypu.

Text: Jan Bordovský,
Foto: Affinity

Další nové články

Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

Jde to i bez chemie. Spalovací WC po vás nechá jen popel.

WC chemie do mobilních toalet je jednou z nejprodávanějších položek v celém karavaningovém světě. Také dotazů na "záchodová" témata je plný internet. Která je...