TEST: Rinen A-9000 Max – Volba z rozumu

-

Alkoven s cenou kolem milionu korun je na trhu dost. Většinou je však již z dálky patrné, s čím máme tu čest. Co když ale obytné auto stojí jen o chlup více, a přitom nabízí bohatou výbavu, dobrý komfort a slušnou úroveň zpracování? Povede se to alkovně Rinen A-9000 Maxi, která nabízí šest míst pro spaní i jízdu?

Firma Rinen působí jako prodejce a půjčovna obytných aut a karavanů na jižní Moravě již několik let. Její majitel se rozhodl nabízet na trhu vozidla, která budou cenově dostupná a zároveň budou splňovat aktuální trendy a nároky karavanistů. Auta, která si koupíte spíše z rozumu díky dobrému poměru ceny a výkonu.

KOMPLETNÍ FOTOGALERIE

Pod značkou Rinen se tak skrývají obytné automobily italské výroby z koncernu Trigano, a to alkovny a polointegrovaná vozidla. Jejich společným znakem je podvozek Fordu Transit s předním náhonem a kompletně sklolaminátovou nástavbou s bezdřevou konstrukcí. Prodejce navíc auta nabízí již v základu se silnějším motorem, motorovou klimatizací, mlhovkami, markýzou, moskytiérou vchodových dveří, tempomatem a metalickým lakem kabiny. V základu tak dostanete prakticky vše potřebné, což u testovaného modelu Rinen A-9000 Maxi znamená cenu 1 082 369 Kč bez daně (1 309 667 Kč s DPH).

Skvělý Ford Transit

Postavit obytné auto na podvozku Fordu Transit je dobrá volba. Vůz vypadá zepředu majestátně, tím hlavním pozitivem jsou ale jízdní vlastnosti a pohodlí. Kabina řidiče je moderní a útulná, výrazně se blíží osobním autům a má i slušnou výbavu – nechybí kožený multifunkční volant, rádio s bluetooth hands-free, mnoho odkládacích ploch pro telefon i velké lahve s pitím. Půjčený jsem měl model 2016 s motorem 2.2 TDCi o výkonu 155 koní, který takto velké alkovně rozhodně prospívá. Nové modely však budou dodávány se zcela novou jednotkou Euro 6, tedy 2.0 litru s výkonem 130 koní. Již tak tichý motor by měl být ještě tišší, klesnout by měla i spotřeba. Vyzdvihnout musím vynikající řazení šestistupňové převodovky a proti Fiatu Ducato i mnohem komfortnější podvozek – není tak tvrdý, zadní rozšířená náprava navíc vozu dodává dobrou stabilitu při nerovnostech nebo bočním větru. Spotřeba činila v mém případě slušných 10,8 l/100 km. Při rychlostech nad 110 km/h se objevuje aerodynamické svištění, jeho původcem je zřejmě anténa rádia, která – umístěna na sloupku pod alkovnou – nemá příliš dobrý příjem.

Velkým překvapením byla za jízda obytná nástavba – tedy její tichost. O rozvrzaných alkovnách na české D1 panují legendy, v tomto případě však před Italy smekám. Nebýt malých posuvných dvířek do garáže pod zadním lůžkem, které se kvůli horšímu zámku neustále otvíraly, a plné kuchyně nádobí a příborů, o nástavbě byste ani nevěděli. Nábytek nevrže, sprchový kout neklepe, horní lůžko neposkakuje.

Nástavba příjemně překvapí

Nábytek samotný je samozřejmě zaměřen na co největší funkčnost, tmavý dekor s mohutnými chromovanými úchyty přesto působí velmi elegantně a rozhodně vám neudělá ostudu. Alkovna s šesti místy na jízdu (čtyři osoby sedí naproti sobě na sedací sestavě) i spánek nabízí především množství úložných prostor. Hned za spolujezdcem je vysoká dvoudílná šatní skříň, po celém obvodu vozidla jsou stropní skříňky a nad nimi ještě poličky. Místa je tu rozhodně dostatek.

Velká kuchyň nabízí mimořádnou pracovní plochu – dá se zde opravdu vařit. Kvalitní armatura je dost vysoká, tříhořákový vařič nemá elektrické zapalování. Po linkou se skrývá pět velikých skříněk a zásuvek. Vpravo od kuchyňky je vysoká trojkombinační chladnička Thetford o objemu 140 litrů, s mrazákem a oddělenou přihrádkou na lahve a zeleninu.

Zadní dvoulůžko (212 x 132 cm) je v tomto případě umístěno na šířku, ale vyrábí se i půdorysy s královským lůžkem či dvěma palandami. Je dost vysoko a musíte do něj po malém žebříku, vynahradí vám to však obrovská garáž pod ním. Obě lůžka mají kvalitní matraci a lamelové rošty, nechybí ochranné sítě pro děti. Spaní v alkovně (196 x 145 cm) je rovněž pohodlné, místa nad hlavou je více než dost. Zadní lůžko může být na přání elektricky spustitelné, na úkor velikosti garáže může sjet níž.

Velice příjemná je u tohoto modelu koupelna, nabízející samostatný sprchovací kout. Toaletní část je velmi prostorná, velké umyvadlo s kvalitní baterií obklopuje obrovské zrcadlo, jsou zde i tři skříňky na vaše věci. Sprcha má samostatnou vaničku se dvěma odtoky, integrované sedátko a je docela velká. V tomto vozidle hygiena rozhodně není provizorní. Potěší i velmi kvalitní klika se zámkem dveří.

Zadní garáž je obrovská, vejdou se sem jízdní kola, skútr i mnoho jiných rozměrných věcí. Podlaha je chráněna hliníkovým plechem a příjemný je rozhodně oboustranný přístup přes velké dveře. Nutno ale dodat, že při šesti lidech toho do ní již moc nenaložíte – ve dvou lidech je čistá doložnost 432 kg, v šesti pak podle norem 132 kg.

Velká sedací sestava se dá rozložit na další dvoumístné lůžko, ale spíše provizorní. Jinak nabízí dost místa pro čtyři osoby, stůl se dá pomocí nástavce ještě zvětšit. Polstrování jsou docela mohutná a pohodlná.

Technická výbava se skládá také z topení Truma Combi 4 s bojlerem, nádrž na pitnou vodu má objem 100 litrů, odpadní pak 120 litrů. Všechna okna mají zatemnění a moskytiéry, žaluzie však chybí v kabině řidiče – zde je nutné si připlatit. Osvětlení je řešeno kompletně LED diodami a je ho všude dostatek, stejně jako elektrických zásuvek 12/230 V. Součástí vozu jsou i rozvody pro TV. Samotnému zpracování nábytku není co vytknout, je překvapivě precizní a přesné, nepotěší však méně kvalitní plastové zámky skříněk, jednoduché panty a komplikovaný zámek dveří nástavby. Tady si časem bude muset kutil umět pomoci.

Po několikadenním aktivním používání vozidla musím uznat, že ačkoli se jedná o velmi levný model, v němž nemůžeme očekávat zázraky a kde je šetření na některých položkách viditelné, zákazník si zde rozhodně nepřipadá ochuzen, a to po stránce designu, zpracování ani výbavy. Počítáte-li, že si občas něco sami opravíte, chcete-li hlavně cestovat a mít radost z dobrého poměru výkonu a ceny, je tento Rinen velmi zajímavou alternativou k zavedeným značkám.

Text a foto: Jan Bordovský

Technické údaje:

Celková hmotnost: 3 500 kg, délka x šířka x výška: 712 x 231 x 320 cm, výška ke stání uvnitř: 208 cm, tloušťka izolace (podlaha/stěny/střecha): 54/31/31 mm, prázdná hmotnost 2 785 kg, hrubá doložnost 715 kg, čistá doložnost 582 kg (bez posádky).

Základní cena: 1 309 667 Kč s DPH (1 082 369 Kč bez DPH)

Kontakt: Rinen, s.r.o., Sportovní 349, Vojkovice nad Svratkou 667 01, tel.:
+420 602 724 159, www.rinen.cz

Výsledek testu

Velmi zajímavý vůz s kvalitním základem Fordu, příjemnou kabinou, velmi bohatou základní výbavou a moderním zpracováním nástavby. Potěší obrovská nabídka prostoru, kvalitní velká lůžka i dobře navržená koupelna. Nižší cena si vybírá na některých detailech svou daň, jinak je ale u tohoto vozu poměr cena/výkon vynikající.

Hodnocení podle kategorií

Základní vozidlo
Prostor ke spaní
Koupelna
Úložné prostory
Doložnost
Základní výbava
Kvalita zpracování

ODPOVĚDĚT

Vložte svůj komentář!
Zde zadejte své jméno

Spolupracujeme