Obytné automobily JOA CAMP – Pilote uvádí svou levnější značku pro rodiny

-

Francouzská skupina Pilote uvádí na trh novou značku – obytné automobily Joa Camp. Mělo by se jednat o cenově atraktivní a dostupné modely cílené na rodiny. Jedním z prvních představených modelů je polointegrovaný Joa Camp 70 T. Měli jsme možnost jej prozkoumat podrobněji.

Obytné vozy Pilote patří na našem trhu mezi tradiční a zavedené značky s dobrou pověstí. Díky svému cílení na modely vyšší třídy se však rozhodně nejedná o značku masovou. Francouzi se proto nyní rozhodli vyjít vstříc i rodinám a novým uživatelům, kteří si svou náklonnost k prémiové značce vybudují od základních modelů. A tak je tady Joa Camp.

Vozy mají ostře řezanou laminátovou kapuci a grafiku v nezvyklém modrém odstínu.

Slovo „joa“ pochází z bretonštiny a znamená „radost“. A přesně tu by měly vozy s barevným a vzdušným interiérem v posádce vyvolávat. Vozy se vyrábí ve Francii a aktuálně jsou v nabídce v podobě čtyř polointegrovaných modelů a dvou vestaveb. Další kompaktní modely jsou již v přípravě. My jsme se mohli na novinářské akci blíže podívat na polointegrovaný vůz 70 T se dvěma podélnými lůžky vzadu a celkovou délkou těsně pod sedm metrů (699 cm).

Stejně jako všechny vozy Joa Camp i tento je postaven na podvozku Citroenu Jumper. Obytná nástavba má netypicky ostře řezané rysy a moderní světle modrou grafiku. Základem nástavby je laminátový sendvič izolovaný vodoodpudivou XPS pěnou (extrudovaný polystyren). Laminát najdeme také na střeše i zespod podlahy. Zajištěna tak je slušná tepelná izolace a velmi dobrá odolnost proti vlhkosti. Umístění značky do levnějšího segmentu však znamená také některé ústupky – například použití levnějších předvěšených oken. Výbava je však vzhledem k ceně ve finále poměrně slušná.

INTERIÉR: Klasický půdorys s mimořádnou vzdušností

Uvnitř vozu nás nečeká žádné velké překvapení – zadní podélná lůžka jsou umístěna nad garáží, před nimi je na straně řidiče koupelna a dále vpředu pak sedací sestava ve tvaru L s dalším sedákem na protější straně a otočnými předními sedadly. Druhá strana vozu pak nabízí tradiční kuchyňský blok a vstupní dveře do nástavby.

Až potud žádné překvapení – co nás ale praštilo do očí, byla mimořádná prostornost a vzdušnost interiéru. Výrobce totiž některá řešení pojal po svém. Je to vidět například na zadních lůžkách, která jsou umístěna nečekaně nízko. Člověk si zde připadá jako v normální ložnici – už žádné lezení nahoru do postele.

Podélná lůžka vzadu jsou dostatečně velká a mají pohodlné matrace. Pod nimi se ukrývají šatní skříně. Jsou nízko a dobře se do nich uléhá, daní za to je ale nižší zadní garáž.

Mezi velmi pohodlnou matrací a horními skříňkami je výborných 70 centimetrů místa, takže se neboucháte do hlavy. Nevýhodou na druhou stranu je, že garáž má kvůli tomu výšku jen 95 cm a například kola se do ní vejdou s komplikacemi.

Horní skříňky jsou v ložnici jen na zadní straně, větší úložný prostor pro oblečení však má každé lůžko vespod v části pro nohy. Rošt s matrací není výklopný, takže se do skříňky dostanete jen dvířky, což je někdy trošku těžkopádné. Ložnici můžete od zbytku vozu oddělit posuvnou skládací stěnou.

KOUPELNA: Lamelové dveře přidávají místo

Koupelnová část mezi ložnicí a sedací sestavou nabízí uzavření pomocí posuvné lamelové stěny. Chytré řešení, které šetří místo. Při posezení na toaletě není místa na ramena na rozdávání, neboť je hned vedle vás umyvadlo. Nohy si ale natáhnete bez problémů do sprchové vaničky, která je běžně zakryta deskou a má rozměry 88 x 60 cm. Pro běžný provoz na cestách je zcela dostačující. Potěší také větrací střešní okno s rozměry 40 x 40 cm.

Koupelna překlopená ke sprchování. Panel se sprchovou baterií se pak překlopí zpět, za ním je toaleta a umyvadlo. Je to poslední dobou oblíbené a prostorově úsporné řešení.

KUCHYNĚ: Vše potřebné, jak jste zvyklí

Kuchyňský blok je na délku vozu spíše menší, tvarem i velikostí připomíná obytné vestavby. Má ale samozřejmě výrazně více ukládacích prostor a velkou trojkombinační chladničku s objemem 133 litrů, kterou lze otevírat z obou stran. Dvouplotýnkový vařič má elektrické zapalování.

Velký dřez s vysokou baterií umožňuje pohodlné mytí nádobí a našla se i nějaká ta menší pracovní plocha. Pod linkou jsou tři velké zásuvky pro uložení nádobí a potravin, nahoře najdete prostornou stropní skříňku a další velká zásuvka je také pod chladničkou.

Kuchyňka velikostně i umístěním evokuje spíše obytnou vestavbu. Má ale mnoho úložného prostoru, velkou 133litrovou chladničku i menší pracovní plochu.

Nevýhodou je v kuchyni především umístění uzavíracích ventilů až dole u podlahy, kde nejsou zrovna po ruce.

SEDACÍ SESTAVA: Slušný komfort a obří stůl

Praktickou vychytávkou je odkládací police přímo naproti kuchyně, kam se vejdou různé drobnosti, ale především je to ideální místo na ukládání a nabíjení mobilů – také k tomu je tam umístěna USB zásuvka. Z dnešního pohledu by tam USB mohly být klidně čtyři, ale to naštěstí není nic, co by nešlo dodělat později.

Sedací sestava samotná nabízí kvalitní pohodlné čalounění a prostor pro pět osob. Jako první vás ale do očí praští stůl, který je s rozměry 96 x 80 centimetrů doslova obrovský.

Velká sedací sestava s prostorným stolem pojme až pět lidí. Praktická je polička vlevo na snímku, která je vybavena USB portem pro nabíjení mobilů.

V základní výbavě je do vozu instalováno celkem pět bezpečnostních pásů, což ocení zejména početnější rodiny. Krajní zadní místo však – jak je ostatně u sestav ve tvaru L docela časté – není kvůli nedostatku prostoru pro nohy bůhvíjak pohodlné.

Zvedací lůžko je volitelné

Vůz je v základu nabízen jako dvoumístný. Na přání je ale dopředu nad sedací sestavu možné nainstalovat zvedací lůžko pro další dvě dospělé osoby. Výška ke stání se v tom místě sníží z původních 212 na stále výborných 193 centimetrů. Na přání je dopředu možné instalovat také panoramatické střešní okno.

Volitelné přední spouštěcí lůžko zvedne počet míst na spaní na čtyří. I pod ním zůstává výška ke stání skvělých 193 cm.

NÁŠ NÁZOR

Sedmimetrových dvoumístných polointegrovaných vozů je na trhu přehršel a i u nás patří nejrozšířenějšímu typu nových vozidel. Joa Camp 70 T nijak zásadně nevybočuje z řady. Přesto je ale na trhu zajímavým osvěžením. Nabízí velmi vzdušný interiér, několik zajímavých nápadu a moderní svěží design. S ohledem na svou cenu je také solidně vybavený. Pokud vám nevadí nižší garáž, určitě doporučujeme tuto novou značku vzít v potaz.

TECHNICKÉ ÚDAJE

JOA CAMP 70 T

Podvozek: Citroen Jumper, motor 88 kW/120 k, šestirychlostní převodovka, emise EURO 6D

Rozměry a hmotnosti: délka 699, šířka 230, výška 285 cm. Rozvor náprav 380 cm. Výška ke stání 212 cm. Prázdná hmotnost: 2 700 kg, celková hmotnost 3 500 kg.

Provozní náplně: čistá voda 130 l, odpadní voda 95 l, plyn 2 x 11 kg, nafta 90 l, AdBlue 19 l.

Nástavba: stěny a střecha laminátový sendvič, podlaha s vnější laminátovou deskou, izolace: extrudovaný polystyren XPS, závěsná okna

SÉRIOVÁ VÝBAVA: airbagy řidiče a spolujezdce, ABS, ESP, otočná výškově stavitelná sedadla, tempomat, klimatizace kabiny, elektricky výsuvný schůdek, nabíječka nástavbové baterie, pátý bezpečnostní pás, topení Truma Combi 4.

PŘÍPLATKOVÉ BALÍČKY: V rámci tří příplatkových balíčků lze získat navíc například dveře s oknem a moskytiérou, panoramatické střešní okno vpředu, couvací kameru, solární panely, multimediální rádio, výkonnější motor (140 k), 16″ kola, LED denní svícení apod.

ZÁKLADNÍ CENA VOZU*: 1 171 000 Kč vč. DPH (46 468 EUR)

*Orientační cena, může se měnit podle prodejce, výbavy a aktuálního kurzu Kč/EUR

Stránky výrobce: www.joa-camp.com

Text: Jan Bordovský, Foto: Joa Camp

Spolupracujeme