Peugeot Traveller – Do rodiny patří dodávka

-

Zatímco dvorky u rodinných domů zaplavují čím dál více populární SUV, muži s rozhledem již dávno vědí, že tím nejlepším automobilem pro rodinu je dodávka. Jejich design, jízdní vlastnosti, spotřeba či komfort posádky se u posledních generací již téměř neliší od osobních vozů, zatímco jejich univerzálnost v každodenním provozu je nedocenitelná. U nového Peugeotu Traveller je to stejně.

KOMPLETNÍ FOTOGALERIE


Jedno auto do práce, i pro rodinný život a volný čas. Je jedno, jak početnou rodinu máte a kolik místa zaberou vaše koníčky. Na dovolenou se vždycky pohodlně sbalíte. Potřebujete domů přivézt paletu cihel nebo cestou z výletu koupit ledničku? S rodinnou dodávkou žádný problém. Se správně zvoleným automobilem vám odpadne hodně dennodenních starostí.

Mohutné přístrojové desce dominuje displej multimediálního systému. Tvarovaný volant dobře padne do ruky.

Malé užitkové dodávky v posledních letech prošly významnou generační obměnou, kdy se staly po všech stránkách rovnocennými partnery osobních vozů. Jedním z posledních velkých hráčů na trhu byl Peugeot, který však s novou generací modelů Expert (užitková verze) a Traveller (osobní verze) vzbudil mezi zákazníky velký zájem.

Dotykovým displejem můžete ovládat navigaci, telefon, hudební funkce i některá nastavení vozidla. Systém umí také zrcadlit displej mobilního telefonu.

My jsme si mohli na pár dní vyzkoušet středně dlouhou osmimístnou osobní verzi v atraktivní oranžové metalíze a s dvoulitrovým motorem o výkonu 150 koní, který se dodává spolu s šestistupňovou převodovkou.

Při příchodu k vozidlu si všimnete vysoké přední kapoty, která svým kolmým tvarem a masivním nárazníkem budí respekt a působí futuristicky, zatímco zbytek vozu je uhlazený a nabízí příjemný kompromis mezi vzhledem a funkčností. Vůz je vybaven posuvnými bočními dveřmi na obou stranách, což ulehčuje přepravu většího počtu pasažérů. Zadní dveře se vyklápí vzhůru, takže mohou sloužit jako stříška, pokud by vás napadlo (a určitě napadne) vůz používat třeba pro kempování. Rozměrné zadní okno se dá dokonce otevřít i samostatně.

Dvě zadní řady sedadel nabízí dobrý komfort sezení a vysokou variabilitu.

Že sedíte v dodávce, poznáte podle vyššího nástupu do kabiny, vzpřímenějšího posedu, přemíry místa všude kolem, příjemně velkých zrcátek a výborného rozhledu z vozu. A také masivní a vysoké přístrojové desky. V ostatních ohledech udělala tato původně užitková vozidla obrovský mezigenerační skok a nabízí již zcela samozřejmě mnoho pokročilých asistenčních systémů a prvků komfortní výbavy. Středovému panelu vévodí dotykový displej multimediálního rozhraní a navigace. Pod ním se nachází zajímavě zpracované ovladače klimatizace, bohužel však jsou dost nízko a natočené směrem dolů, kvůli čemuž je ovládání méně přehledné. Stejně originální je řadicí páka, tvarem odkazující spíše na letecký průmysl. Řadící dráhy jsou krátké a adekvátně přesné.

Zadní páté dveře se otevírají směrem vzhůru, otevřít lze i samostatné okno.

Traveller se nabízí s naftovými motory BlueHDI o objemu 1.6 (115 k) a 2.0 (150 a 180 koní) litru, převodovka je vždy šestistupňová a u nejsilnější verze automatická. Pomocí přestavby firmy Dangel lze dokonce objednat i verzi 4×4. Motor je dobře odhlučněn, interiér je příjemným místem pro cestování ve městě i při dálničních rychlostech. Pohodlí zvyšuje i tradiční francouzsky měkký podvozek, který žehlí nerovnosti – na dodávku – nečekaně hladce, ačkoli jsou zde ve standardu použita sedmnáctipalcová kola s nízkoprofilovými pneumatikami.

Peugeot Traveller se nabízí ve třech délkách karoserie – Compact (460 cm), Standard (495 mc) a Long (530 cm), přičemž všechny verze nabízí 5-8 míst k sezení. Velká variabilita zadního prostoru je jednou z velkých výhod Travelleru. Druhá a třetí řada sedadel je dělená v poměru 1/3 a 2/3, lze je podle potřeby posouvat, sklápět nebo úplně vyjmout. Podle toho se pak liší i nabídka prostoru pro zavazadla, která například u verze Standard činí 507 až 1 556 litrů (do výšky opěradel). Díky sklopnému přednímu opěradlu pak lze ve vozidle přepravovat až 3,5 metru dlouhé předměty. Výška je u všech verzí do 1,9 metru, takže můžete ve městě bez obav zaplout i do podzemních garáží.

Komfort sezení všech cestujících je vysoký – všechny řady nabízí plnohodnotná sedadla s dobrým vedením a příjemným tvrdším polstrováním, k dispozici je množství úložných prostor, přihrádek i elektrické 12V zásuvky pro každou řadu.

Výrazný vzhled, dobré jízdní vlastnosti, komfortní interiér a vysoká univerzálnost v každodenním využívání dělají z Travelleru ideální automobil do každé rodiny. Obavy z velkých rozměrů a horší manévrovatelnosti ve městě se rozplynou během několika prvních kilometrů, stejně jako strach z vysoké spotřeby – během několikadenního testu jsme se ustálili na hodnotě 7,3 l/100 km, a to u nového motoru a převážně městského provozu, což rozhodně není špatné. V příplatkové výbavě si pak můžete vedle celé řady moderních doplňků (například parkovací asistent a couvací kamera, rozpoznávaní dopravních značek, palubní Wi-Fi, head-up displej, prosklená střecha, bezklíčový přístup a startování či elektrické ovládání bočních dveří) objednat i samostatnou elektrickou instalaci pro obytnou vestavbu, což jistě nejeden čtenář ocení.

Zezadu vůz působí kompaktně a přímo vybízí ke kempovací úpravě. Výrobce tomu výbavou vychází vstříc.

Peugeot Traveller chce svým soupeřům konkurovat také zajímavou cenou. Ta začíná na cenovce 816 750 Kč s DPH u nejkratší verze Compact a výbavy Active, která již v základu nabízí bohatou výbavu.

Text a foto: Jan Bordovský

Další nové články


Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Tatra kolem světa 2 dojela. V Tádžikistánu se zřítila ze svahu, část posádky je...

Expedice Tatra kolem světa 2 ukončila svou cestu vážnou nehodou. V Tádžikistánu se vůz ztřítil z horské silnice a několikrát se převrátil. Pět osob...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...