TEST: PLA Happy 395 – Francouzský rukopis

-

Italského výrobce obytných vozidel PLA předloni koupil francouzský koncern Rapido a na modelech pro sezónu 2019 se již strategie nového majitele naplno projevila – modelová řada Happy těží z technologického know-how velkého koncernu i francouzské designové školy.

KOMPLETNÍ FOTOGALERIE


Polointegrovaný model Happy 395 patří mezi tradiční zástupce své třídy. Na celkové délce 736 cm nabízí dvě podélná lůžka s možností propojení do jednoho velkého celku, přední elektricky spouštěné lůžko a pětimístnou sedací sestavu. Co však dělá tento model velmi zajímavým, je sanitární ostrůvek na pravé části vozu, umístěný mezi vstupem a zadní ložnicí, tedy přesně naproti kuchyňského bloku.

Od Rapida vůz přebral například novou podlahu s voděodolným laminátovým sendvičem a dobrou tepelnou izolací (72 mm), zbytek nástavby je rovněž laminátový. Interiér je velmi jednoduchý, ale nikoli strohý – vkusný design je docela útulný a zároveň silně zaměřený na praktičnost při každodenním využívání.

Přes den častěji využívaná toaleta s umyvadlem je dobře dostupná uprostřed vozidla, má zatahovací dveře a nabízí vskutku velkorysý prostor na nohy i dostatek úložných prostor. Mnoho místa zůstalo i kolem umyvadla, takže používání této sanitární části je velice pohodlné. U zadních lůžek pak druhou část tvoří velká samostatná sprcha s prostornou obdélníkovou vaničkou se dvěma odtoky, která svými rozměry uspokojí i velmi vzrostlé postavy. Jednoduché zařízení si na nic nehraje a nemá žádné příkrasy, ale svou funkci plní skvěle. Ve výbavě je i dřevěná deska do vaničky, takže pokud sprchu nevyužíváte, můžete z ní udělat velký úložný prostor pro dlouhé nebo neskladné předměty. Cestovatelské rodiny celkově uspokojí velké množství úložných prostor včetně vysokých šatních skříní na ramínka.

Kuchyň je standardem ve své třídě a nabízí vše podstatné včetně 150litrové chladničky.

Kuchyňský blok je ve tvaru zaobleného L nabízí velký kulatý dřez a tříhořákový vařič, tedy standardní výbavu dnešní doby. Výhodou je vysoká 150l lednice s odděleným prostorným mrazákem, kam se vejde dostatek zásob i na dlouhou cestu. Nechybí ani prostorná zadní garáž s oboustranným přístupem.

Pětimístná sedací sestava s rozkládacím stolkem by s ohledem na délku vozu mohla být prostornější.

Přední lůžko s rozměry 200 x 135/110 cm se spouští elektricky a chodí se do něj po dodávaném žebříku. Při spouštění není nutné nijak manipulovat se sedací soupravou, takže příprava ke spánku je otázkou okamžiku, nevýhodou je, že po spuštění lůžko blokuje vstupní dveře.

Podvozek Citroenu Jumper s dvoulitrovým motorem a základním výkonem 130 koní je známou klasikou, výhodou jsou například 16“ kola v základní výbavě nebo centrální zamykání včetně dveří nástavby. Testovaný vůz byl vybaven také příplatkovou sadou Privilege, která obsahuje například couvací kameru, dvojité zámky dveří nástavby, zadní LED světla a panoramatické střešní okno, a také dalšími balíčky výbavy obsahujícími mimo jiné klimatizaci, airbag řidiče, vstupní schod, moskytiéru, lamelové rošty lůžek či sadu jízdních asistentů od Citroenu. Cena vozu v testované verzi je 1 391 000 Kč vč. DPH.

VÝSLEDEK TESTU

Jednoduchý, praktický, poctivý. Takto by se dalo shrnout Happy 395 do tří slov. Moderní laminátová nástavba si na nic nehraje zvenčí ani zevnitř, nepovalí vás na zem svou elegancí nebo originalitou. Ale po týdnu uvnitř ve čtyřech lidech jen uznale pokývete hlavou – na běžný provoz je jako stvořená. Přitom není ošklivá, strohá ani primitivní. Kuchyň se dá opravdu používat a do sprchy můžete vzít i partnerku. A to potěší více něž barevné LEDky. Tohle je prostě auto na bydlení, za které se zároveň nemusíte stydět. Čekají vás kompromisy i dodělávky, výbava v základu je prostá, ale s ohledem na skvělou cenovku v daném segmentu rozhodně stojí za zvážení.

Základní informace

PLA Happy 395, model 2019

Rozměry: (d x š x v) 736 x 232 x 290 cm
Podvozek: Citroen Jumper 2,0 l (96 kW/130 k)
Hmotnost: celková 3 500 kg, doložnost 515 kg
Počet osob (spaní/jízda): 4/5
Nádrže: čistá voda 100 l, odpad 100 l

Základní cena vč. DPH: 1 193 000 Kč

Vozidlo do testu zapůjčila firma Blue Rent, a.s. (www.bluerent.cz)

Text a foto: Jan Bordovský

Další nové články

Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

Jde to i bez chemie. Spalovací WC po vás nechá jen popel.

WC chemie do mobilních toalet je jednou z nejprodávanějších položek v celém karavaningovém světě. Také dotazů na "záchodová" témata je plný internet. Která je...