LMC přichází s novými modely Tracer. Lehká konstrukce ušetří až 100 kilogramů

-

Výrobce obytných automobilů a karavanů LMC se již řadu let intenzivně věnuje tématu hmotnosti a co nejlehčí konstrukci svých vozidel. Letos značka slaví 70. výročí a u své nové modelové řady Tracer přichází se stokilogramovou úsporou.

Lehká konstrukce obytné nástavby je pro německou značku LMC jednou z hlavním priorit již mnoho let. Vidět to můžeme i na veletrzích, kde jsou vozidla pravidelně postavena na váze, aby si reálnou hmotnost mohl prohlédnout každý návštěvník naživo.

U příležitosti 70. výročí založení jde však LMC ještě dál a s novým modelem Tracer snižuje hmotnost o dalších těžko uvěřitelných 100 kilogramů. Modelová řada Tracer bude nabízet tři polointegrované modely a dvě obytné vestavby, základní modely budou na podvozku Citroen, za příplatek pak na Fiatu. Přesné informace o celkové hmosnosti a doložnosti výrobce teprve zveřejní.

Osobně se velmi těším, až tyto vozy uvidím naživo, abychom zjistili, jakým způsobem výrobce ušetřil tak značnou hmotnost. Mnoho výrobců například přechází na používání látkových boxů místo tradičních skříněk a poliček.

LMC Tracer = tři polointegrované modely a dvě vestavby

Polointegrované modely budou začínat u základního modelu 680 DL na podvozku Citroen Jumper, vůz s délkou 6,8 metru je vybaven podélným dvojlůžkem v zadní části o rozměrech 195 x 130/94 cm, vedle kterého se nachází koupelna se samostatným sprchovým koutem. Spouštěcí lůžko nad předním salonem měří 200 x 120 cm. Cenovka se bude pohybovat okolo 1,7 milionu korun.

Větší Tracer 690 EL s délkou 6,99 metru bude zákazníkům k dispozici za podobnou cenu kolem 1,7 milionu korun. Součástí interiéru budou podélná lůžka v zadní části (195 x 88 a 200 x 88 cm), vpředu najdeme opět spouštěcí lůžko o rozměrech 200 x 120 cm. S celkovou délkou 7,31 metru a základní cenou kolem 1,75 milionu korun bude největším modelem Tracer v nabídce varianta 730 EL, opět s podélnými zadními lůžky. Všechny tyto vozy tak budou cílit na vysoký komfort dvoučlenné posádky a zároveň možnost rodinného využití – všechny vozy totiž dostanou na přání pět míst k jízdě – páté sedadlo s pásem bude umístěno proti směru jízdy. Kuchyňské bloky ve tvaru L nabídnou třeba zajímavou komodu na potraviny. Výrobce zde zvolil moderní design s hranatými tvary a světlými barvami.

Portfolio řady Tracer doplní také obytné vestavby V 670 a V 600 s délkou 6,74 resp. 5,99 metru. Obě budou vybaveny příčným zadním lůžkem o rozměrech 201 x 132/89 cm, kratší model pak lůžkem o rozměrech 186 x 140 cm. V lůžkách jsou použity kvalitní lamelové rošty a matrace ze studené pěny, kuchyně pak nabídne třeba sériové kompresorové chladničky s vyšší účinností při letních teplotách, rychlejším chlazením a bezúdržbovým provozem. Koupelny budou v těchto obytných vestavbách používat překlápěcí stěny, které umožňují vytvořit v jednom prostoru oddělený sprchový kout.

Text: Jan Bordovský, Foto: LMC

Další nové články


Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Tatra kolem světa 2 dojela. V Tádžikistánu se zřítila ze svahu, část posádky je...

Expedice Tatra kolem světa 2 ukončila svou cestu vážnou nehodou. V Tádžikistánu se vůz ztřítil z horské silnice a několikrát se převrátil. Pět osob...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...