Úspěšná obytná vestavba Bürstner Copa nově i s pohonem 4×4

-

Kompaktní obytná vestavba Bürstner Copa na podvozku malého Fordu Transit Custom se stala prodejním hitem – za první rok se jí prodalo více než tisíc kusů. Bürstner proto tento model dále rozvíjí a letos přišel i s žádaným pohonem 4×4. Postarají se o něj specialisté z německé firmy Extrem Konzepte a model nese označení Copa C 500 4×4.

Bürstner Copa C 500 je jinak tradiční obytný minivan o délce 4,97 metru s klasickým vnitřním uspořádáním. To sestává ze zvedací střechy, která nabízí dvě místa ke spaní (190 x 110 cm), spodní lavice, rozložitelné na dvojlůžko (188 x 110 cm), a kuchyňského bloku umístěného podélně na straně řidiče.

Kuchyňka obsahuje úložný prostor pro nádobí a potraviny a sklem zakrytý nerezový dřez v kombinaci s dvouplotýnkovým vařičem. Na něj v lince dále navazuje kompresorová chladnička otevíratelná shora. V zadní části vozu zůstal ještě prostor pro skříňky na oblečení. Hygienu pak obstará externí přípojka na venkovní sprchu. Nádrž na čistou vodu pojme 50 litrů, zabudovaná odpadní nádrž pak 35 litrů. Kuchyňský sporák obsluhuje malá tříkilová plynová lahev.

Osvětlení je provedeno pomocí LED svítidel, nástavba má vlastní AGM baterii s kapacitou 95 Ah, doplněnou o 25A nabíječku. Na přání je možné dodat naftového bufíka Webasto s výkonem 2 kW i s aplikací pro dálkové ovládání mobilním telefonem.

Kabina řidiče je u Fordu velmi povedená, základní výbava je takový standard, kdy příplatky umí cenu navýšit dost razantně. Škoda je, že se do základní výbavy nedostaly například USB konektory pro nabíjení elektroniky.

Campeo ve verzi 4×4 se dodává s dvoulitrovým motorem o výkonu 130 koní, který malému vozu dává slušnou dynamiku. Potěší i slušná doložnost kolem 670 kg.

Výhodou vnitřního prostoru je jeho flexibilita, kdy díky ližinám v podlaze je možné posouvat zadní sedadla a dokonce přidat další řadu, takže v konfiguraci „bus“ převezete až šest osob. Pokud ale chcete na spaní využívat i spodní lavici, vejdou se nanejvýš čtyři cestující.

Pokud vám stačila i verze bez pohonu všech kol, můžete zvolit delší variantu Campeo 530, která těch necelých čtyřicet centimetrů navíc dokáze využít až neuvěřitelným způsobem –
v zadní části vozu již najdeme napevno instalovanou chemickou toaletu a nad ní sklopné umyvadlo. Prostor zbyl také na zásuvnou sprchovou vaničku a závěs. To je však opravdu nouzové řešení.

Obytná vestavba Bürstner Copa C 500 4×4 vyjde v základním provedení na částku cca
1 420 000,- Kč (vč. DPH). Klasická verze Copa C 500 bez pohonu všech kol stojí od cca
1 060 000,- Kč. Prodloužená varianta Copa C 530 je horkou novinkou a ještě nemá cenu stanovenou.

Text: Jan Bordovský, Foto: Bürstner

Další nové články

Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

Jde to i bez chemie. Spalovací WC po vás nechá jen popel.

WC chemie do mobilních toalet je jednou z nejprodávanějších položek v celém karavaningovém světě. Také dotazů na "záchodová" témata je plný internet. Která je...