ROZHOVOR: Simona Křečková, manažerka Caravaningu Brno – Karavaning je mi blízký

-

Caravaning Brno je největším veletrhem karavaningu a kempování v Česku. Stojí za ním konkrétní lidé, jejichž práce, nadšení i osobní přínos uvádí celou tuto akci do života už dvacet let. Simony Křečkové, která letos šéfuje už osmému ročníku, jsem se zeptal na pár otázek ze zákulisí veletrhu.

Za každým veletrhem stojí samozřejmě celý tým lidí, ve kterém má každý svou úlohu, agendu a odpovědnost. Tváří celého týmu je ale obvykle jeden člověk, který je zároveň spojkou s okolním světem, vystavovateli i návštěvníky. A u Caravaningu Brno je to Simona Křečková.

Je 7. října 2013 a začíná první Caravaning Brno pod tvým vedením. Jaká vzpomínka a pocit se ti vybaví?

Vzpomínám si na velmi hlasitou zahajovací „znělku“ ze stánku jednoho vystavovatele a pocit velké nervozity. I po letech jsem při každém zahájení veletrhu nervózní, ale samozřejmě už ne tak, jako když něco děláte poprvé.

Letos budeš organizovat už 19. ročník veletrhu. Nebýt pandemie, mohli jsme mít kulaté výročí. Jak se pořádání veletrhu od té doby změnilo?

Určitě se spousta činností v rámci příprav veletrhu zautomatizovala, naše programy jsou velmi sofistikované a velmi nám práci usnadňují. A myslím, že i našim vystavovatelům a návštěvníkům nabízíme komplexní služby, které se snažíme každým rokem rozšiřovat a vylepšovat.
Co do postupu příprav veletrhu se toho zase až tolik nezměnilo. Za ty roky, co Caravaning Brno dělám, se ale veletrh rozrostl, a to jak obsazenou plochou, tak i počtem vystavujících firem. Klienti i návštěvníci jsou náročnější, a tak to je v pořádku.
Jsem ráda, když má vystavovatel představu o své prezentaci, a ráda mu ji pomáhám realizovat. Každá dobře promyšlená prezentace a nabídka firmy pomáhá nejen firmě samotné, ale zvedá i úroveň veletrhu, kterou se snažíme doplňovat i aktuálním a zajímavým programem. A to je pro návštěvníka samozřejmě atraktivní kombinace, která ho láká k další návštěvě. Jsou to spojené nádoby, jedno bez druhého nefunguje.

Simona Křečková a Jan Bordovský křtí na veletrhu Caravaning Brno nový časopis.

Jak se díváš na vývoj karavaningu ze svého pohledu pořadatele veletrhu? Všímáš si nějakých změn?

Ano, všímám. Nabídka obytných vozů a karavanů na veletrhu je širší a rozmanitější, narůstá počet vystavujících a nově vznikajících firem. Také návštěvník má jasnější představu o tom, co na veletrhu hledá. Rok od roku se mění i preference zájmu o kategorii vozů.

Jak moc proniká karavaning do soukromého života Simony Křečkové?

Zatím ne tolik, abych měla obytné auto v garáži 🙂

Jaká je tvá představa ideální dovolené s obytným autem? Máš nějakou?

K dovolené s obytným autem za mě patří hlavně stejně naladěný parťák pro takovou formu cestování, dostatek času a snaha se nepříliš svazovat plány. Někdy více než plánovaný cíl cesty, může zaujmout místo, které míjíme. A právě díky svobodě cestování v obytném autě se tam můžeme zdržet či ho prozkoumat více.

Kdy si ji splníš?

Já už si svou dovolenou obytňákem prožila, asi 4 roky předtím něž jsem se dostala k pořádání veletrhu Caravaning Brno, a byla jsem nadšená. Proto, když se u nás ve firmě uvolnilo místo manažera pro tento veletrh, neváhala jsem se na toto místo přihlásit.

Veletrh Caravaning Brno

Na konci posledního veletrhu jsi mi říkala, že se cítíš smutně, jako když končí letní tábor a celá ta dobrá parta musí jet domů. Převládá v neděli večer stesk, nebo hlavně úleva?

Je to spíše takový smutek a z velkého šrumu náhlý klid, návrat opět k „všedním“ dnům.
Dny před zahájením a první dny veletrhu jsou velmi rušné, komunikace s vystavujícími partnery, koordinace činností s kolegy v týmu, příprava prostorů a doprovodných akcí, neustále zvonící telefon a samozřejmě sem tam i záchrana nějakého problému.
Každý den usínám s myšlenkou na veletrh a s tou myšlenkou se i budím. A pak nastane poslední den veletrhu večer, telefon ztichne, vystavovatelé odjíždějí, stres, nervozita i tlak opadá. To, čemu se člověk intenzivně týdny věnuje, je najednou pryč, a mně je to líto. Proto to přirovnávám k pocitům, které si pamatuji z dětství, když jsem plná emocí a zážitků opouštěla letní tábor.

O úspěchu celoročních příprav se rozhoduje během jediného víkendu. Výsledek může ovlivnit celá řada faktorů, na které nemáš vliv. Třeba nevydařené počasí. Jak se s tím vyrovnáváš?

Konkrétně s počasím se asi vyrovnávám nejlépe. To zcela objektivně nemohu ovlivnit.

Vedle Caravaningu máš na starost také Stavební veletrh. Pojí tyhle dva světy něco dohromady?

Ano, znám pár šéfů stavebních firem, kteří mají obytný vůz a veletrh Caravaning Brno navštěvují 🙂

Který z těchto dvou veletrhů je ti osobně bližší a pracuješ na něm raději?

Stavební veletrh připravuji o pár let déle než veletrh Caravaning Brno, takže je se mnou jistým způsobem více spjatý, ale bližší mi je Caravaning. Přináší mi větší radost a zcela nepochybně za to může také fakt, že za dobu, kdy se této akci věnuji, tak zájem o karavaning roste. A s tím roste také náš veletrh a daří se mu.

V čem se stavební a karavaningový veletrh nejvíce liší, když nepočítáme hlavní téma?

V lidech a v komunikaci s nimi. Na Stavebním veletrhu komunikuji se stáními institucemi, velkými stavebními a realizačními společnostmi, ale i menšími soukromými firmami. Většina firem má svá marketingová oddělení, nějaká specifika a také častější personální obměny. I obsazení veletrhu je proměnlivější, takže se mi více mění kontakty v telefonu, netvoří se přílišné vazby.
Oproti tomu na veletrhu Caravaning jednám s majiteli firem, obsazení veletrhu je stálejší. S řadou z nich se znám téměř 10 let, proto je vzájemná komunikace na jiné úrovni. A musím říct, že i s každou novou karavanistickou firmou se mi obchodní vztah navazuje lépe.  

Simona Křečková má v Brně vedle Caravaningu na starost také Stavební veletrh.

Minulý ročník veletrhu byl zrušen kvůli koronavirové pandemii. Mění se kvůli tomu něco ve filozofii pořádání veletrhů v Brně? Přinese roční pauza nějaké změny?

Pandemie potvrdila, že veletrhy jsou pro firmy nenahraditelnou prezentací umožňující osobní setkání se stávajícími i novými zákazníky a partnery. Právě osobní kontakt je podstatou veletrhu, a tak to zůstane i nadále.

Jsou v dnešní době už velké veletrhy zbytečné?

Veletrhy mají nepopíratelné výhody – budování osobních vazeb, možnost porovnat nabídky konkurenčních firem na jednom místě v jeden čas, získávání informací o vývoji oboru, čerpání inspirace, možnost si osahat a prohlédnout naživo produkty. To vám internet ani inzerát v časopise nenabídne. Proto zde veletrhy vždy budou mít své místo.

Kde vidíš Caravaning Brno za pět, deset let? Kam směřuje výstavnictví jako celek?

Tato doba přináší veletrhům řadu výzev. Pravděpodobně dojde k většímu propojení s online nástroji, ale ty budou sloužit vždy jen jako doplněk k fyzickým akcím.
Věřím, že například na veletrh Caravaning Brno nebude mít aktuální situace zásadní vliv. Nic nenahradí možnost si nabízené modely prohlédnout fyzicky, zkusit se do auta posadit, vyptat se na všechny technické parametry a vlastnosti a osobně si je hned porovnat s konkurencí.
V této době zaznamenává karavaning boom, trh roste, a je jen otázkou, kam má ještě potenciál růst dál. Samozřejmě naším cílem je zvedat úroveň veletrhu každým rokem a posilovat ho i v mezinárodnosti, v čemž by nám mohlo pomoci spojení s veletrhy cestovního ruchu.

Právě letošní ročník měl být poprvé spojen s veletrhy cestovního ruchu GO a Regiontour, což není úplně nová myšlenka.

Delší dobu probíhala jednání ohledně koordinace termínů veletrhů. Při plánování je totiž potřeba brát v úvahu i obchodní cykly daných oborů. Nyní již panuje mezi zástupci oborových skupin termínová shoda, a proto mohlo dojít k plánování spojení těchto akcí.
Díky oborové provázanosti těchto akcí získají vystavovatelé možnost oslovit zcela novou cílovou skupinu se zájmem o cestování. Návštěvníci se zase dočkají ještě více inspirace, kam za netradičními cestovatelskými zážitky v Česku i zahraničí.

Ke spojení veletrhů ale nakonec dojde poprvé až příští rok.

Veletrh Go a Regiontour se v letošním roce nepodařilo zorganizovat zejména z toho důvodu, že cestovní ruch je koronavirovou pandemií jedním z nejvíce zasažených oborů a jeho současná situace ukazuje, že návrat do stavu před touto pandemií bude otázkou delšího časového horizontu.
Velká část vystavovatelů (především z řad krajů) hospodaří se sníženými rozpočty na propagaci kvůli propadům v příjmech. Proto bylo rozhodnuto o přesunutí společného konání veletrhů až na rok 2022, kdy se uskuteční v termínu 3. – 6. listopadu.

Autor: Jan Bordovský, Foto: archiv CamperLIFE.cz, Simony Křečkové a BVV


Veletrh Caravaning Brno se letos uskuteční od 21. do 24. října. Více informací o něm najdete ZDE. Přijměte naše pozvání!

Další nové články

Nejčtenější články

První LED žárovky H7 dostaly homologaci – můžete je vyměnit i u staršího auta

Výrobce žárovek Osram získal homologaci pro LED žárovky typu H7 pro potkávací a dálková světla osobních a užitkových automobilů. Jedná se o první homologovanou...

Fiat Ducato – rozměry a hmotnosti variant

Fiat Ducato 30, 33, 35, 36,5 nebo 42,5. L nebo H. Light, Heavy nebo Maxi. Fiat posílá model Ducato do světa, v tolika různých verzích,...

TECHNIKA: Dodávku otevřete šroubovákem za pár sekund. Jak se tomu bránit?

Plochým šroubovákem se do Fiatu Ducato dostanete za několik vteřin. Poškození je přitom tak malé, že si jej vůbec nemusíte všimnout. U Fordu Transit...

Poruchy AdBlue a DPF filtru: Drahá sranda, která čeká i na vás

Zkontrolujte systém AdBlue: za 351 km nebude možné nastartovat. Hláška, kterou ve svém obytném autě rozhodně vidět nechcete. Jenže dříve nebo později uvidíte, a...

Jde to i bez chemie. Spalovací WC po vás nechá jen popel.

WC chemie do mobilních toalet je jednou z nejprodávanějších položek v celém karavaningovém světě. Také dotazů na "záchodová" témata je plný internet. Která je...